• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Munkaviszony megszüntetése

Tisztelt Szakértő! 2016. 06. 27-én létesítettünk határozott idejű (2016. 09. 30-ai lejáratú) munkaviszonyt munkavállalónkkal, betanított munkás munkakörben. Munkavállalónk szeptember 5-én nem jelent meg a munkában. Testvére, aki szintén nálunk dolgozott aznap jelezte, hogy meg kívánja szüntetni munkaviszonyát, kérdésünkre elmondta, nem tud semmit a testvéréről, nem tudja, miért nem jelent meg a munkahelyen. 2016. 09. 06-án kelt levelünkben felszólítottuk munkavállalónkat, hogy igazolja távollétét, illetve vegye fel a munkát. A tértivevény szerint levelünket 2016. 09. 12-én vette át. 2016. 09. 13-ai dátummal küldött egy levelet, mely szerint a testvérével üzent, hogy beteg, ezzel igazolva a hiányzást, illetve 12-én megy vissza az orvoshoz, és küldi a táppénzes papírt. (Itt már ellentmondásba keveredett saját magával a dátum miatt.) Mivel továbbra sem volt egyéb információnk, az előzőekben leírtak alapján, a 2012. évi I. törvény 78. § (1) bekezdésére hivatkozva munkaviszonyát 2016. 09. 15. nappal megszüntettük, a ledolgozott napokra járó bérét, illetve a szabadságmegváltását elutaltuk, a hiányzó napokat igazolatlan fizetetlennek vettük. A NAV-nál kijelentettük. 2016. 09. 20-án megérkezett postán a táppénzes papírja 2016. 09. 05-2016. 09. 19-ig terjedő időszakra, illetve egy kísérőlevélben közölte, hogy meg kívánja szüntetni a munkaviszonyát. Munkáltatóként jelen esetben hogyan járunk el helyesen? Mi a teendőnk?


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1