25 találat a(z) kijavítási kérelem cimkére

Ingatlan-bérbeadás: ki változtathat év közben az áfabesoroláson? Cikk

Lehet-e év közben módosítani kijavítási kérelemmel az ingatlan-bérbeadás áfabesorolását, ha év elején mulasztott az adózó? – kérdezte olvasónk. Bartha László, adójogi szakjogász válaszolt.

Kijavítási kérelem Kérdés

Kedves Válaszadó! Ügyfelünk fő tevékenysége ingatlan-bérbeadás. Ezen tevékenységét szerette volna január 1-jétől az áfatörvény hatálya alá tartozóvá tenni, de elmulasztotta. Egyéb tevékenységei tekintetében éves áfabevalló. A kérdésem az lenne, hogy van-e mód kijavítási kérelemmel módosíttatni az ingatlan-bérbeadás áfa hatálya alá tartozását (gondolok arra, hogy éves bevallóként még bevallást nem nyújtott be)? Köszönöm: Lengyelné

Kijavítási kérelem nyomtatványa Kérdés

Tisztelt Szakértők! Szeretném megkérdezni, hogy az Art. 22. § (17) bekezdésében meghatározott korábbi bejelentés módosítására – kijavítási kérelemre – van-e a NAV honlapján rendszeresített nyomtatvány? Kerestem a honlapjukon és nem találtam rá sem nyomtatványt, sem tájékoztatót arra vonatkozóan, hogyan lehet korábbi bejelentéseket módosítani. Köszönettel, Kovács Éva

Kijavítási kérelem nyomtatvány Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kijavítási kérelemre létezik-e formanyomtatvány? Nem találtam a NAV honlapján. Ingatlan-bérbeadásnál szeretném az áfabejelentést javítani. Válaszukat előre is köszönöm.

Ingatlan-bérbeadás bejelentése Kérdés

Minden adózónak, aki ingatlant ad bérbe, érdemes megvizsgálnia, hogy megfelelő volt-e az ügylet adminisztrációja, szükséges esetben eleget tett-e a bejelentési kötelezettségnek. Ha ezt elmulasztotta, célszerű haladéktalanul kijavítási kérelemmel korrigálni a hibát. Így elkerülhető, hogy azt egy adóhatósági revízió tárja fel, amely súlyos szankciókkal is járhat. Kérdésem: a mulasztást hogyan lehet pótolni? Kijavítási kérelem beadásának mi a menete? Adatmódosító lapon kell bejelenteni a NAV-nak? Egyéni vállalkozóknál tevékenység-bővítésnek minősül? Okmányirodánál kell bejelenteni a változást?

Fontos tudnivaló az ingatlan-bérbeadás és -értékesítés áfájáról! Cikk

Az ingatlan bérbeadás és értékesítés adózásával kapcsolatos gyakori adminisztrációs hibák akkor is súlyos szankciókkal járhatnak, ha az áfát megfelelően bevallják és befizetik. Korábban nem volt egyértelmű megoldás az ilyen problémák orvoslására. Hosszas szakmai viták után azonban mostanra a NAV-on belül is konszenzus alakult ki arról, hogy az év elején bevezetett úgynevezett kijavítási kérelem ilyen esetekben is megoldást kínál. Érdemes az előtt élni ezzel a lehetőséggel, hogy a nem megfelelő adminisztrációt egy adóhatósági vizsgálat tárja fel – hívja fel a figyelmet a Ryan Magyarország szakértője.

Megjelent az áprilisi Válaszadó Cikk

Az utóbbi hetek népszerű gazdasági témái leginkább az új Polgári törvénykönyv (Ptk.) március 15-ei hatályba lépése körül pörögtek. Így volt ez az Adózónán is, ahol már a korábbi hónapokban több cikkben is felhívtuk Olvasóink figyelmét a megszigorított felelősségi szabályokra, illetve számtalan írásunk foglalkozott a korlátolt felelősségű társaságok törzstőke-minimumának emeléséről és ennek gyakorlati kivitelezhetőségéről. Az utóbbi lehetőségek közül mostani kiadványunkban a törzstőke-emelés tagi kölcsönből való megvalósításához ad ötleteket.

KIjavítási kérelem Kérdés

Tisztelt Cím! Az Art. 34/A §-a 2014.01.01-től hatályba lépett új paragrafus. Tájékoztatást kérünk, hogy pontosan milyen esetekre lehet alkalmazni a paragrafusban szereplő kijavítás iránti kérelmet? A NAV telefonos ügyfélszolgálatát 2014.01.22-én felhívtam, akik azt mondták, hogy még egyáltalán nincs tisztázva ennek az alkalmazása (sem az alkalmazási esetek, sem a kérelem benyújtás módja). Köszönettel.

Fontos változás az adózás rendjében: mire jó a kijavítási kérelem? Cikk

Új jogintézménnyel, a kijavítási kérelem lehetőségével élhetnek idén januártól az adózók. Milyen lehetőségeket biztosít az adózás rendjéről szóló törvény (Art.) új rendelkezése, és milyen nehézségek adódhatnak a jogértelmezés során?

Kijavítási kérelem Kérdés

Tisztelt Szakértők! Az alábbi témában kérem a segítségüket. Műalkotások vásárlásával, értékesítésével foglalkozó kft., mely 2008-ban alakult, 2012 végéig a normál áfaszabályok szerint adózott. 2013-tól alanyi adómentes lett. A jogszabályt olvasva 2012 végén jöttem rá, hogy jelentenem kellett volna 2008-ban az APEH-nek, hogy NEM a különbözet szerint szeretne adózni a cég. Sajnos ezt elmulasztottam. A cég 2008 novemberében alakult. Akkor a cégbíróságon keresztül bejelentettem, hogy az általános szabályokat választja. Megfelel-e ez ebben az esetben a fenti nyilatkozatnak? Kaptam olyan véleményt, hogy a megalakuláskor történő bejelentés rendben volt 2 évre, de utána 2010-re újra jelenteni kellett volna az általános szabályok szerinti adózást. Kérem szépen ennek megerősítését, hogy ez így valóban helytálló-e? Másrészt szeretném megkérdezni, hogy az Art.-be most bekerült „Kijavítási kérelem” intézménye lehetővé teszi-e a fenti hiba esetleges kijavítását? Ha 2008-at tekintjük, akkor már az adó megállapításához való jog elévülésén túl vagyunk, ha 2010-et, akkor még beleférhet. Kérem segítségüket a fenti szabály helyes értelmezéséhez! Köszönettel: Emília

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Hozamszámítás

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Second hand bolt árukészlete adományból

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Tőkeleszállítás

Horváthné Szabó Beáta

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink