hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Első alkalommal egyeztettek biztosítói reggelin a piac és az MNB felügyeleti vezetői

  • adozona.hu

Hagyományteremtő céllal biztosítói reggelin tekintették át a legfontosabb aktuális kérdéseket a hazai piaci szereplők és az MNB felügyeleti vezetői. A megbeszélésen elhangzott: a márciusi lakásbiztosítási átszerződési időszakra az MNB erős marketingkampánnyal készül és aktív biztosítási kommunikációra számít. A fogyasztóbarát otthonbiztosítások terjedése, az etikus életbiztosítási keretrendszer továbbfejlesztése és a jó ár-érték arányú hitelfedezeti biztosítások a cél, amelyek tovább erősíthetik a piacba vetett bizalmat – írja honlapján az MNB.

Biztosítói reggeli keretében egyeztettek a szakma előtt álló aktuális kihívásokról a hazai biztosítók, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) és a Magyar Nemzeti Bank (MNB). A megbeszélésen Kandrács Csaba, az MNB felügyeleti alelnöke 21 biztosító vezérigazgatóját, illetve felsővezetőjét, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) főtitkárát, illetve a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) miniszteri biztosát látta vendégül.

Az üzleti reggelin elhangzott, hogy a 2023 márciusi rendkívüli lakásbiztosítási átszerződési lehetőség erősíti a piaci versenyt, illetve a pénzügyi és biztosítási tudatosságot. Mindezek nyomán jelentősen javulhat a biztosítókba és a szektor egészébe vetett bizalom, tovább erősödhet a pénzügyi stabilitás, illetve növekedhet a kereslet az egyéb biztosítási termékek iránt is. A meglévő lakásbiztosítással rendelkezők áttekinthetik, hogy szerződésük alapján ingatlanuk, ingóságaik nem alulbiztosítottak-e, illetve összehasonlíthatják meglévő szerződésüket a biztosítók új ajánlataival.

Az MNB erőteljes marketingkampányt indít annak érdekében, hogy az ügyfelek figyelmét felhívja a biztosítóváltás lehetőségére, kiemelten pedig a kedvező szolgáltatási minőséget szavatoló Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokra (MFO), s a biztosítóktól is aktív kommunikációt és tisztességes versenyt vár el. A kampány arra is alkalmas lehet, hogy a hozzávetőlegesen 1 millió biztosítatlan háztartás figyelmét ráirányítsa a lakásbiztosítás fontosságára.

A résztvevők egyeztettek arról is, hogy szükség van az etikus életbiztosítási keretrendszer további erősítésére, egyebek között az értékesítés, a költségek, a megfelelő ár-érték arány, illetve a felügyelési eszközök vonatkozásában. Mindezekre vonatkozóan a pénzügyi felügyelet konkrét kezdeményezéseket készített elő. Ugyancsak további lépéseket célszerű megtenni a piacon a hitelfedezeti biztosításoknál, amelyeket az MNB felügyelési eszközeivel támogatni fog az idei évben.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Műszakpótlék

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Átalányadóra áttérés szja-bevallásban

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink