hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Revolut: a Brexit után korlátozottan felügyelheti a Magyar Nemzeti Bank

  • MTI

Az Egyesült Királyság távozásával az Európai Unióból a Revolut Ltd. magyar ügyfeleinek szerződései átkerültek az ugyanolyan szolgáltatást nyújtó, továbbra is az EU-n belül működő Revolut Payments UAB-hoz. Ezeknek a társaságoknak az üzleti megbízhatósági, fogyasztóvédelmi felügyeletét a brit és litván pénzügyi felügyeleti hatóság végzi, az MNB-nek csak korlátozott fogyasztóvédelmi jogosítványai vannak – hívja fel a figyelmet mai közleményében a Magyar Nemzeti Bank (MNB).

A belföldi ügyfeleknek elektronikus pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó Revolut-csoport több társasággal működik Magyarországon. Közülük a legfontosabb az angliai Revolut Ltd., illetve leányvállalata, a litvániai Revolut Payments UAB. Ezek a székhelyük tagállamában elektronikuspénz-kibocsátói és pénzforgalmi pénzügyi felügyeleti engedéllyel, Magyarországon pedig az MNB-nél határon átnyúló szolgáltatásra vonatkozó regisztrációval és tényleges magyar ügyfélkörrel rendelkeznek.

Az MNB az ügyfelek érdekét, a közjót sértő ügyben elsődlegesen az anyaországbeli felügyeletnél kezdeményezhet lépést, és csak akkor hozhat arányos ideiglenes intézkedést, ha az adott intézmény az ügyfelek kollektív érdekét súlyosan sértve szegné meg a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tiltó törvényt - hangsúlyozta közleményében a jegybank, hozzátéve, hogy ezek között a keretek között mindig fellépnek, valamint tájékoztatják a nyilvánosságot a felmerülő kockázat vagy jogsértés esetén.

Az MNB arra is figyelmeztet, hogy a Revolut-társaságok ügyfélszámláin lévő pénzekre nem terjed ki az Országos Betétbiztosítási Alap (OBA) védelme. A Revolut Bank UAB-nél elhelyezett betétekre a litván betétbiztosítási rendszer vállal 100 ezer euróig visszafizetési garanciát.

Az elektronikuspénz-kibocsátó és pénzforgalmi intézmények nem tagjai az anyaországuk szerinti betétgarancia-rendszernek sem. Az ügyfélpénzek visszafizetése saját szabályszerű működésükön múlik, azt nem harmadik fél biztosítja.

Jogvita esetén egy magyarországi ügyfél – a határon átnyúló fintech céggel kötött szerződésében a kommunikációra meghatározott nyelven – közvetlenül az adott társaságnál jelezheti panaszát. Ha a társaság válasza nem megfelelő, 6 hónapon belül az annak székhelye szerinti angliai vagy litván vitarendezési fórumhoz fordulhat annak nyelvén. A magyarországi ügyfelek igénybe vehetik az európai pénzügyi vitarendezési fórum, a FIN-Net eljárását is, ezt Magyarországon a Pénzügyi Békéltető Testület koordinálja – jelezte a jegybank.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Helyiadó-számítás komplex megosztással

Szipszer Tamás

adószakértő

Egyéni vállalkozó és a könyvkiadás

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink