hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Újabb szakaszon kezdtek el terelést kiépíteni az M1-es autópályán

  • adozona.hu

Az idei évben minden eddiginél nagyobb volumenben folytatódik az M1-es autópálya felújítása. A Budapest és Hegyeshalom felé vezető oldalakon összesen 71 pályakilométernyi szakasz újul meg jövő év végéig Tatabánya és Budapest között, mindkét irányt érintve. Ahhoz, hogy a felújítási munkálatok idején is 2x2 sávon haladhasson a forgalom, hétfőn újabb sávelhúzásos terelést kezdtek el kiépíteni a Budapest felé vezető oldalon a szakemberek az 57-es és 37-es kilométerszelvények között – írja az utinform.hu.

Az M1-es autópálya Tatabánya és Budapest közötti szakaszán augusztustól jövő év végéig összesen 71 pályakilométernyi szakasz újul meg, mindkét irányt érintve. A héten a munkálatok első ütemében a szakemberek a 19-es és 31-es kilométerszelvények között építették ki a sávelhúzásos terelést, hogy a munkaterületek mellett az eddig is megszokott 2x2 sávos kapacitással működhessen a gyorsforgalmi út. A kiépített forgalomterelés és a biztonságosan elkorlátozott munkaterületen a kivitelezők is felvonultak és a marási munkákat elkezdték a 31-es kilométerszelvénytől Budapest irányába.

A következő napokban újabb munkaterületet alakítanak ki a szakemberek, melyhez kapcsolódóan az érintett szakaszokon, a terelések kiépítése alatt 1 sávon haladhat majd a forgalom. A munkálatok során többek között 10 kilométernyi ideiglenes burkolati jelet ragasztanak le, 2500 darab úgynevezett klemmfix elválasztó műanyag elemet fúrnak a burkolatba és mintegy 500 darab KRESZ és tájékoztató táblát helyeznek ki:

Augusztus 12-én, hétfőn elbontották az épülő szárligeti csomópont sávelhúzásos terelését  a Budapest felé vezető oldal 48-as kilométerénél és mindkét oldalon, a 37-es és 57-es szelvények között a leállósávban szükséges ideiglenes burkolatjeleket ragasztották le, illetve kihelyezték a külső oldali táblákat is.

Augusztus 13-án, kedden elkezdték az átterelt oldal kiépítését a főváros felé vezető oldalon az 57-es és 45-ös kilométerszelvények között, melynek során kihelyezték a szükséges KRESZ és tájékoztató táblákat, valamint klemmfix elválasztó műanyag elemeket fúrtak a burkolatba, ideiglenes sárga burkolati jeleket ragasztottak, ez idő alatt a forgalmat a leállósávra terelték.

Augusztus 14-én, szerdán befejezik az átterelt oldal kiépítését a Budapest felé vezető oldal 45-ös és 37-es kilométerszelvényei között, folytatva a kedden elkezdődő munkákat, a forgalom ekkor is majd csak a leállósávon keresztül haladhat. Aznap szintén késő délutánig várható jelentősebb torlódás a térségben.

Augusztus 15-én, csütörtökön a Tatabánya felé vezető oldal munkaterületének korlátozását is kiépítik a 37-es és 57-es kilométerszelvények között, a Tatabánya felé vezető oldal személygépjármű forgalmát ennek keretében átterelik a Budapest felé vezető oldal lezárt, belső sávjára, míg a nehézgépjárművek a leendő munkaterület mellett, a belső sávot használhatják a Tatabánya felé vezető pályaoldalon. A közlekedők várhatóan kora délutánig tervezhetnek hosszabb menetidővel ezen a szakaszon.

A terelés kiépítését követően így augusztus 15-étől a Budapest felé vezető oldalon közlekedők a leálló-, illetve a külső sávon haladhatnak, míg Tatabánya felé a személyautók a főváros felé vezető oldal belső sávjába átterelve közlekedhetnek, a nehézgépjárművek pedig maradhatnak az adott pályaoldal belső sávjára terelve. Így a korábbi felújítások során már megszokott, úgynevezett 2+1+1 sávos terelés lép életbe. Fontos, hogy a munkaterületben érintett harkályosi pihenőhely mindkét pályaoldalon zárva lesz a következő időszakban.

Az autópálya jelentős forgalma miatt nagyobb torlódások alakulhatnak ki a felújítási és terelési munkák idején, ezért a közlekedők türelmét kéri a beruházó Magyar Közút Nonprofit Zrt. A közlekedőket arra kérik a szakemberek, hogy a munkaterületek előtt időben kezdjék el a besorolást, alkalmazzák az úgynevezett zipzár elvet, segítsék autóstársaik besorolását a megfelelő sávokba, ezzel a módszerrel érdemben csökkenthetőek a torlódások.

A szakemberek arra is felhívják a közlekedők figyelmét, hogy az előjelzéseket figyelve, a kihelyezett forgalomtechnikai jelzéseknek megfelelően, a sebességkorlátozásokat betartva, fokozott óvatossággal közlekedjenek a munkaterületek mellett az ott dolgozók és saját biztonságuk érdekében.

Az autósoknak ajánlott még indulás előtt tájékozódniuk a korlátozáshoz, munkavégzéshez kapcsolódó aktuális forgalmi helyzetről a társaság Útinform szolgálatánál, a www.utinform.hu weboldalon, de érdemes navigációs, közösségi autós alkalmazást is használniuk, hogy az optimális útvonalukat megtervezhessék. A közlekedőket az autópályák fölött található digitális kijelzőkön, vagyis változtatható jelzésképű táblákon is előre tájékoztatják majd a korlátozásokról, esetleges torlódásokról – olvasható az utinform.hu-n.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Helyiadó-számítás komplex megosztással

Szipszer Tamás

adószakértő

Egyéni vállalkozó és a könyvkiadás

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink