• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Coaching mint elektronikus úton nyújtott szolgáltatás?

Tisztelt Szakértő! Egyéni vállalkozó coaching szolgáltatást nyújt magyar és EU-adóalanyok és nem adóalanyok számára. A coaching szolgáltatás keretében az ügyfelek meghatározott hosszúságú (pl. 60 perces) konzultációs alkalmakat vásárolhatnak, melyek során a coach szóban és azonnali jelleggel reflektál az ügyfél által hozott témákra, és az adott kérdésben tanácsot ad (utólag sem történik írásbeli tanácsadás!). A vállalkozó sajátos üzleti struktúrája, hogy a szolgáltatását kizárólag online, videokonferencia alkalmazásokon keresztül nyújtja, ügyfélfogadási célra fenntartott külön irodával vagy helyiséggel nem rendelkezik. A szolgáltatásnyújtás időtartama alatt a székhelynek minősülő otthonában tartózkodik, ahol személyesen nem fogad ügyfeleket. Az ügyfelekkel a szolgáltatásnyújtás létrejöttéhez kapcsolódó kapcsolattartás (pl. időpont-egyeztetés, számlarendezés stb.) szintén kizárólag a világhálón keresztül történik. Kérdésem, hogy a coach által nyújtott szolgáltatás az Áfa tv. 45/A (1) c) és (2) szerinti elektronikus úton nyújtott szolgáltatásnak minősül-e, tekintettel arra, hogy a jogszabály pusztán példálózó – és nem taxatív – jelleggel tartalmaz felsorolást, különös tekintettel arra, hogy az elektronikus úton nyújtott szolgáltatásokra a Tanács 282/2011/EU végrehajtási rendelet 7. cikk (3) kiveszi azokat a szolgáltatásokat az elektronikus úton nyújtott szolgáltatások közül, amelyek nyújtására információs technológia hiányában is van lehetőség? Válaszát előre köszönöm!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2025 január
H K Sze Cs P Sz V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2