adozona.hu
Hirdetési költség mint közvetlen költség
http://adozona.hu/kerdesek/2025_12_17_Hirdetesi_koltseg_mint_kozvetlen__qut
0
Hirdetési költség mint közvetlen költség
Tisztelt Szakértő! Ügyfelünk online oktatással foglalkozó vállalkozás, amelynél több alkalmas kurzusokra lehet jelentkezni, a kurzusokat online, élő oktatással tartják, heteken, hónapokon átnyúlóan. Az ügyfél online hirdetésekkel igyekszik elérni a lehetséges vevőkört (Meta, Google, stb.), az egyes bejövő hirdetés számlák egyértelműen köthetőek egy-egy kampányhoz, ezáltal egy-egy adott kurzushoz. A kurzus árbevételét a kurzus lezárultának napjával könyveljük, mivel akkor valósul meg minden szerződéses feltétel, akkor válik teljesítetté a megrendelt szolgáltatás. A marketing költségek időben ennél előbb keletkeznek, ami miatt az egymáshoz rendelhető bevételek és költségek gyakran más beszámolási időszakra esnek, ezáltal az adott időszaki eredményt torzítják. Van-e lehetőség arra, hogy a marketing költséget közvetlen költségként vegyük figyelembe, és erre való tekintettel csak akkor számoljuk el költségként, amikor az árbevételt realizáljuk az adott kurzusból? Ha igen, hogyan, mint alvállalkozói költség? Válaszát köszönöm!