• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Fenntartó és intézménye közötti utalás

Tisztelt Szakértő! Egy nem nonprofit kft. fenntartóként működik egy szakképző iskola és technikum felett. A fenntartónál kezdetben nem keletkezett bevétel, ezért a működési költségek fedezésére rendszeresen tagi kölcsön befizetésére volt szükség. Az iskola működésének megkezdését követően – mivel az oktatási tevékenységből bevétel realizálódik – havonta, rendszeres jelleggel átutalást teljesít a fenntartó részére az ott felmerülő költségek (pl. az igazgató munkabére) finanszírozására, valamint egyéb működési kiadások fedezésére. Ezen felül az iskola évente, a tárgyév gazdasági beszámolójának elfogadását követő egy hónapon belül átutalja a fenntartó részére a pénzügyi beszámoló szerinti tárgyévi eredményének 30%-át, amely összegről a fenntartó szabadon rendelkezhet. A fenti tranzakciók kapcsán szükséges-e számlát kiállítani? Amennyiben nem szükséges, milyen módon kell a két társaság között ezen ügyletek könyvelését elvégezni? Köszönöm válaszát!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2025 november
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30