• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Peren kívüli egyezség, térítésmentes szolgáltatás

Tisztelt Adózóna! Termékértékesítés során a vevő az értékesített gépet átvette, és csak a használat során állapította meg, hogy a gép nem működik megfelelően, így társaságunk több korrekciót végzett el az értékesített terméken. A javítási időszak hossza és a gép felmerült problémái miatt a vevővel vita alakult ki, melynek lezárásaként peren kívüli megállapodást kívánnak kötni a felek. A megállapodástervezetben az szerepel, hogy mivel a vevő hónapokig nem tudta használni a gépet, cseregépet nem kapott, ezért jogosult lesz arra, hogy az értékesítő cég szervizelni fogja ingyenesen a gépet, a peren kívüli megállapodásban meghatározott értékben. Meg szeretném kérdezni, hogy ezt az ingyenesen nyújtott, hibás teljesítésből eredő következményt hogyan kell számvitelileg kezelni, illetve áfaszempontból ez értékesítésnek (térítésmentes szolgáltatásnyújtásnak) vagy kártérítés jellegű ügyletnek számít-e?


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1