adozona.hu
Peren kívüli egyezség, térítésmentes szolgáltatás
http://adozona.hu/kerdesek/2024_2_5_Peren_kivuli_egyezseg_yxy
Peren kívüli egyezség, térítésmentes szolgáltatás
Tisztelt Adózóna! Termékértékesítés során a vevő az értékesített gépet átvette, és csak a használat során állapította meg, hogy a gép nem működik megfelelően, így társaságunk több korrekciót végzett el az értékesített terméken. A javítási időszak hossza és a gép felmerült problémái miatt a vevővel vita alakult ki, melynek lezárásaként peren kívüli megállapodást kívánnak kötni a felek. A megállapodástervezetben az szerepel, hogy mivel a vevő hónapokig nem tudta használni a gépet, cseregépet nem kapott, ezért jogosult lesz arra, hogy az értékesítő cég szervizelni fogja ingyenesen a gépet, a peren kívüli megállapodásban meghatározott értékben. Meg szeretném kérdezni, hogy ezt az ingyenesen nyújtott, hibás teljesítésből eredő következményt hogyan kell számvitelileg kezelni, illetve áfaszempontból ez értékesítésnek (térítésmentes szolgáltatásnyújtásnak) vagy kártérítés jellegű ügyletnek számít-e?