• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Társasházi beszámoló részei

Tisztelt Szakértő! Kérem szíves segítségüket, tanácsukat. Egy társasház (albetétek száma: 486 db), 8 db épületből áll, önálló gazdálkodási egységként egy helyrajzi számon. A társasház kettős könyvvitelt vezet. A korábbi években azt a gyakorlatot alkalmazták, hogy a teljes házra készített fő beszámolón kívül még épületenként is készítettek mérleget, eredménykimutatást és terv-, tényadat költségkimutatást, ahol épületenként a mérlegegyezőség nem tudott fennállni, azért mert a 8 épülethez tartozó bankszámlákon kívül még kettő darab bankszámlát (központi költségek és útfenntartás céljára létrehozott számlákat) kinevezték önálló működő egységnek és ezekre is beszámolót készítettek. Az épületek összegeket utalgatnak a központi és az útfenntartási számlára. Az oda átutalt összegeket bevételnek tekintették, ráadásul a 911-re árbevételre könyvelték és a központi és útfenntartás-beszámolóban kimutatták. Így 11 darab beszámolót készítettek. Én új könyvelőként a korábbi gyakorlatukat nem látom megfelelőnek. Kérdésem az lenne, hogy elhagyhatom-e az épületek beszámolóját. A régi módszernek nem látom számviteli szempontból értelmét. Az alábbiakat látom jónak: társasház összesen készítenénk el (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet terv-, tényadat költségkimutatás) és épületenként csak a terv- és tényköltség-kimutatást. Köszönöm.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1