• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Személygépkocsi önrészének áfája

Tisztelt Szakértő! Az alábbiakban kérném a véleményét. Személygépkocsi nyílt végű pénzügyi lízinggel történő beszerzése esetén, ha az önrész áfájátnem 100%-ban vonja le a társaság, akkor az önrész le nem vont áfatartalma Ön szerint a bekerülési (aktiválási) értek része vagy sem? Én eddig azon az állásponton voltam, hogy nem része a bekerülési értéknek az önrész részben le nem vont áfája (86-osba könyvelve), hiszen az önrész áfáját a személygépkocsi majdani céges használatának arányában lehet levonni. Ezt az áfalevonást pedig korrigálni kell bizonyos időszakonként, ha az önrész áfalevonási aránya magasabb volt a későbbi céges használat arányánál. Nemrég azt hallottam, hogy a nyílt végű pénzügyi lízing keretében megvásárolt személygépkocsi aktiválási értékének része az az áfatartalom, amelyet nem vonunk le az önrésznél. A számviteli törvény 47. § (2) b) bekezdése alapján a bekerülési érték része az előzetesen felszámított, de le nem vonható áfa. Ugyanezen paragrafus (3) bekezdése alapján nem része a bekerülési értéknek az áfatörvény szerint ellenérték arányában megosztott előzetesen felszámított áfa le nem vonható hányada. Véleményem szerint ez utóbbi az arányosított áfára vonatkozik. Jól gondolom? Ez alapján úgy tűnik, hogy a le nem vonható áfa a bekerülési (aktiválási) érték része. De ha ez így van, és a társaság útnyilvántartással támasztja alá a céges használatot, és így folyamatosan változik az személygépkocsi céges használatának aránya, akkor folyamatosan korrigálni kell a személygépkocsi bruttó értéket is? Köszönöm.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1