Hozzászólások 0

Fizetetlen igazolt távollét

Tisztelt Adózóna! Mit lehet tenni olyan esetben, ha egy munkavállaló a jogviszonyát 12.20-án kezdi meg, nem jár neki szabadság a maradék 10 napra, viszont a cég a két ünnep között minden évben leáll, amely időszakra a dolgozóknak ki kell venni szabadságot, így is tervezik az éves szabadságaik beosztását. Van-e arra mód, hogy az újonnan belépő dolgozó részére, csak a ténylegesen ledolgozott három napot fizesse ki a cég, a fennmaradó három munkanapra pedig fizetetlen igazolt távollétet írjon ki? Ez jogilag helyes vagy mindenképpen arra a három napra, amikor a cég leállt, munkabért kell fizetni? A másik kérdés, hogy az a munkavállaló, aki nem gazdálkodott jól a szabadságával, és erre a három napra nem maradt szabadsága, jogszerűen kiírható-e fizetés nélküli szabadságra, hiszen tudta, hogy tartalékolnia kell erre a pár napra szabadságot! Köszönettel!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5