hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A telefonadó miatt romlott a Telenor harmadik negyedévi eredménye

  • MTI

A telefonadó miatt 20 százalékkal maradt el a Telenor Magyarország egyszeri tételek nélküli kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) 2012 harmadik negyedévében az előző évi azonos időszak eredményétől, s 12,233 milliárd forintot tett ki.

A cég 2,5 milliárd forint telefonadót és 2,4 milliárd forint távközlési különadót (válságadó) fizetett a harmadik negyedévben. A két adó együtt kétszerese az elmúlt év hasonló időszakára számított ágazati különadó 2,5 milliárd forintos összegének és 12 százaléka a harmadik negyedév árbevételének. A Telenor ugyanakkor stabil árbevételről, bővülő piaci részesedésről, szélesedő ügyfélkörről és növekvő beruházásokról számol be. A cég árbevétele 40,513 milliárd forint volt, szemben a múlt év harmadik negyedévi 41,706 milliárd forinttal. Az eltérést magyarázatuk szerint elsősorban a hívásvégződtetési díjak januári csökkentéséből eredő alacsonyabb összekapcsolási árbevétel okozta.
   
A közlemény szerint a társaságnál az előfizetések száma 13 ezerrel emelkedett a 2012 második negyedévi szinthez képest, így a Telenor Magyarország 3 millió 458  ezer előfizetővel rendelkezett a harmadik negyedév végén. A használt kártyák száma alapján számított piaci részesedése 31,47 százalék volt a negyedév végén, ami magasabb a 2012 második negyedévi értéknél (31,38 százalék). Mobilinternet-piaci részesedésük 29,89 százalékra nőtt 2012 augusztusában.

A harmadik negyedévben a cég beruházásokra fordított készpénze (CAPEX) 3 milliárd forint volt, ami 0,8 milliárd forinttal több 2011 harmadik negyedévéhez viszonyítva  a hálózatfejlesztés és az IT jellegű beruházások miatt. "A Telenor elkötelezett Magyarország mellett, és kiváló minőségű, hozzáadott értéket képviselő szolgáltatások nyújtására törekszik. Két tartalomszolgáltatást is bevezettünk ügyfeleinknek ebben a negyedévben és több példaértékű projektet is lebonyolítottunk vállalati partnereinkkel - idézte a közlemény Christopher Laskát, a Telenor Magyarország vezérigazgatóját.
   
A vezérigazgató kijelentette: "Elkötelezettségünk fenntartásához stabilabb jogi és szabályozói környezetre van szükségünk. Az év közben bevezetett telefonadó rendkívül hátrányosan érintett minket. Nagyon sajnálatos, hogy iparági egyeztetés nélkül az idén már harmadik alkalommal módosítják a távközlési törvényt. Az ilyen változtatások összezavarják az ügyfeleket, és elvonják a fejlesztésre és az ügyfelek kiszolgálására szánt erőforrásainkat az innovatív szolgáltatások kidolgozásától és bevezetésétől".

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Áfamentes szolgáltatásnyújtás EU-ba

Bunna Erika

adótanácsadó

Német adóügyi illetőségű egyéni vállalkozó

Horváthné Szabó Beáta

adószakértő

Hozamszámítás

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink