hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Kiva: miért nem lett népszerű?

  • adozona.hu

Ma jár le a kiva jelentkezési határideje, de az előzetes adatok szerint érdektelenségbe fulladt az új adónem − a kudarcnak több oka is van.

A várakozások szerint kevesen kérik a ma lejáró határidőig felvételüket a kisvállalkozói adó (kiva) alá: január első napjaiban nagyjából ötezer tagot számlált az adózói kör, és irreális várakozás, hogy ennek sokszorosa képződött másfél hét alatt. (Tíz-tizenöt-, de még húszezer tagot számláló kivás kör is bukásnak tekinthető.) A kudarcnak több oka is volt, ez részint a jogszabály szövegében, részint másban keresendő. Általánosságban a magyarországi jogalkotási szokások nem használtak a kiva elterjedésének − mondta a Napi Gazdaságnak Fajcsák Gábor, az RSM DTM adómenedzsere. A vállalkozások nem mertek hinni a kivában, abban, hogy nem változik meg azonnal a szabályozás. A cikk folytatása itt.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Lízingelszámolás, tao

Gyüre Ferenc

adótanácsadó

Őcsg-tag, biztosított

Széles Imre

tb-szakértő

Vállalkozói tb

Széles Imre

tb-szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink