hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

GDPR: mikor kell törölni a reklámcélból kezelt adatokat?

  • dr. Kéri Ádám ügyvéd, adatvédelmi tisztviselő

Gyakran előfordul, hogy e-mailen vagy telefonon terméket vagy szolgáltatást kínálnak számunkra, mely kapcsolatfelvételnek vagy ismételt kapcsolatfelvételnek nem örülünk. Arra is sor kerülhet, hogy a vállalkozásunk meglévő ügyfelei figyelmét szeretné egyéb termékeire, szolgáltatásaira felhívni. Ezzel összefüggésben pedig használná a szerződés teljesítése körében hozzá kerülő személyes adatokat. Nézzük, milyen választ ad ezen kérdésekre a GDPR.

Amikor e-mailen/telefonon keresnek meg bennünket ajánlatokkal

Azon túlmenően, hogy a megkeresés számunkra érdektelen lehet, az első kérdés, ami felmerül bennünk, hogyan szerezhették meg az elérhetőségi adatainkat.

A név, e-mail-cím, telefonszám személyes adatok, melyek kezeléséről és védelméről a 2016/679. számú általános adatvédelmi rendelet (GDPR) tartalmaz rendelkezéseket. A legfontosabb jogunk a rendelet 13-14. cikkeiben nevesített tájékoztatás kérése, melyre az adatkezelőnek 30 napon belül kell választ adnia. Ennek keretében köteles közölni, mely személyes adatainkat kezeli, milyen jogalapon, kitől szerezte meg a személyes adatokat, meddig kezeli, kiknek továbbította azokat, s milyen érintetti jogaink vannak. Ugyanezen információkra a rendelet 15. cikke alapján is jogosultak vagyunk, mely a személyes adatainkhoz történő hozzáférési jogunkról rendelkezik.

Jogunk van ahhoz is, hogy az adatkezelés megszüntetését kérjük. Ennek menete attól függ, hogy mi az adatkezelés jogalapja. Ha korábban hozzájárultunk a személyes adataink kezeléséhez, hozzájárulásunkat bármikor, indoklás nélkül visszavonhatjuk. Ha jogos érdek jogalapon kezeli az adatkezelő a személyes adatainkat, akkor tiltakozhatunk a személyes adatok kezelése ellen. Jogos érdek alapú adatkezelésre kizárólag ügyfélkapcsolat fennállása esetén van lehetőség.

Ha érvényes hozzájárulást nem adtunk az adatkezeléshez, ügyfélkapcsolat sincs az adatkezelő társaság és az érintett között, abban az esetben egyszerűen kérhetjük az adatkezelés haladéktalan megszüntetését, így a személyes adatok helyreállíthatatlan módon történő törlését.

OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyből megtudhatja, milyen adakezelési szabályokat kell betartani, ha a vállalkozás küldene reklámanyagot az ügyfeleinek.

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt vállalkozás?

Antretter Erzsébet

adószakértő, igazgató

Niveus Consulting Group Kft.

Adószámos magánszemély könyvkiadó

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink