hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Bírságot fizethet a telefontársaság, mert az egyik panaszos munkáltatójához küldött válaszlevelet

  • dr. Kéri Ádám ügyvéd, adatvédelmi tisztviselő

A munkavállaló mobilparkolást kívánt igénybe venni, ám az országos szolgáltató hálózata nem működött. A hiba következtében a munkavállalót parkolási bírsággal sújtották, melynek összegét a szolgáltatóval szemben kívánt érvényesíteni. A panaszára küldött választ azonban a szolgáltató a munkáltatónak küldte meg, mely miatt milliós adatvédelmi bírságot kapott. Az ügy részleteit az alábbiakban mutatjuk be.

Parkolási bírságot eredményezett a kérelmező szerint a szolgáltatói hiba

A kérelmező a telekommunikációs szolgáltatóhoz fordult azzal a kérelemmel, hogy térítse meg a pótdíj összegét, mivel a szolgáltatási hiba neki kárt okozott. A kérelmező e kérelme, valamint annak mellékletei tartalmazták a kérelmező nevét, az általa használt telefonszámokat, MT azonosítóját, az eset leírását (a parkolás helyét és időpontját, valamint a kérelmező által használt gépjármű rendszámát), a Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Igazgatóság bírság kiszabásáról szóló döntését, a mobilparkolási szolgáltatás során kapott és küldött üzeneteit, a számlavezető bank tranzakció jóváhagyását, amely tartalmazta számlaszámát és a befizetett összeget, melyek a kérelmező személyes adatainak minősülnek. A szolgáltató válaszát azonban a kérelmező munkáltatójának küldte meg, mely válaszlevelet egy másik munkavállaló továbbított a kérelmező számára. A kérelmező ezt követően panaszt tett a szolgáltatónál arra tekintettel, hogy az adattovábbításnak nézete szerint nem volt jogalapja, nem felelt meg az adattakarékosság, célhoz kötöttség elveinek, valamint kérte, hogy a szolgáltató a GDPR 15. cikke alapján nyújtson tájékoztatást az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, illetve a címzettekről, akik számára az adatokat továbbította.

OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, amelyből kiderül, hogy hogyan reagált a panaszokra a telefontársaság és a NAIH!

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kockázati életbiztosítás adózása

Adózóna  szerkesztőség

kérdések és válaszok

Kezelt vagyon kifizetői státusza

Adózóna  szerkesztőség

kérdések és válaszok

Egyszerűsített végelszámolás

Pölöskei Pálné

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink