84 találat a(z) iroda cimkére

Jó lehetőségek mellett sok a bizonytalanság az ingatlanpiacon Cikk

Tavaly már a válság előttit meghaladó szintre, 2 milliárd euró közelébe ugrott a magyarországi ingatlanfejlesztések értéke, és ez idén is elérhető, sőt meghaladható. Az irodapiacon és a kereskedelmi ingatlanok piacán jelentős tér van még a bővülésre, a lakáspiacnak pedig újabb lendületet ad a csok-igénylések egyszerűbbé tétele, ugyanakkor a kockázatok is erősödtek – tájékoztatta Takács Ernő, az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület (IFK) elnöke az MTI-t.

Beruházás Kérdés

Lakóingatlant vásároltam, melyet teljesen felújítok, átalakítok. Adóköteles tevékenységhez használom az ingatlant. Mikor kell bejelentenem a földhivatalhoz, hogy nem lakóingatlan, a beruházás kezdetekor vagy elég, amikor már elkészült a beruházás? Az áfát mindenképpen szeretném visszaigényelni, úgy gondolom, erre van lehetőségem.

Ingatlan áfalevonás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kérdésem, hogy ha egy harmadik országbeli cég magyarországi fióktelepe szeretne Magyarországon ingatlanhoz jutni, annak milyen feltételei vannak? Az ingatlant egy belterületi, lakóövezetben szeretné generálkivitelezővel felépíttetni. Az ingatlant székhelyként és lakásként is szeretnék hasznosítani. Jól gondolom-e, hogy ha a székhelyként használandó ingatlanrész irodaként van bejegyezve, illetve a lakást a későbbiekben adókötelesen bérbe szeretnék adni, úgy a beszerzéskor a generálkivitelező számlája alapján levonásba helyezhetem a teljes áfát? A 20 év megfigyelési időszak milyen esetekre terjed ki? Köszönettel, Rákné Nyíri Andrea

Nem lakás ingatlan ehója 2018. év Kérdés

T. Szakértő! Az új törvényváltozás szerint a magánszemély ingatlan bérbeadása utáni ehót megszüntették. A törvény ingatlant említ, de a részletezésben már lakóingatlanról ír. Mi a helyzet az ipari épületekkel, műhely, raktár, iroda? Köszönettel:H.Zs.

De minimis és csoportmentességi szabályok fuvarozó cégnél Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy belföldi fuvarozó cég a kamionjaira nem vehet igénybe de minimis támogatást, de csoportmentességit igen. Jól gondolom, hogy az új kamionjainak beszerzési értéke (közvetlen támogatást nem kapott rá) ezen a címen 2017-ben az adózás előtti eredmény összegéig csökkenthető? Vagyis 300 millió forint adózás előtti eredmény és 200 millió forintos új kamion beszerzése esetén az adóalapja 100 millió forint lesz. (Mivel középvállalkozó, így az intenzitási hányada 10 százalék, vagyis 200x0,1=20 millió forint a plafonja, az igénybevett adókedvezmény pedig 200x0,09=18 millió forint, ami alatta van a plafonnak.) A pótkocsi-beszerzésre használható a de minimis, vagy erre is csak a csoportmentességi alapján vehető igénybe A csoportmentességinek mi a maximálisan igénybe vehető értéke? Amennyiben raktárt (közvetlenül a vállalkozást szolgálja) épít, úgy az milyen címen vehető igénybe? Döntés kérdése? Iroda helyiség célú beruházásra jól gondolom, hogy nem vehet igénybe? Tehát a tárgyévi új kamion, az új pótkocsi, a raktár és iroda beruházások érvényesítésnek pontos szabályára és korlátjára tekintetében kérnénk iránymutatásukat. Válaszát előre is köszönöm

Ketyeg az árbomba az ingatlanpiacon Cikk

A GKI fővárosi és magyarországi ingatlanpiaci index értéke 2017 októberében -1, illetve 0. A fővárosi index 2 ponttal csökkent, az országos nem változott az előző felméréshez képest. Az egy évvel ezelőtti értékeket az előbbi mutató 4 ponttal múlja alul, míg az utóbbi 2 ponttal haladja meg. Az ingatlanpiaci kilátások tetőzésén már körülbelül egy évvel túl vagyunk, de még a jelenlegi várakozások is derűlátóak, írja elemzésében a GKI.

Konténer iroda létesítése Kérdés

Kft. tartós-bérleti szerződést köt egy magánszeméllyel, és egy konténer irodát, valamint konténer üzemet szeretne itt létesíteni. Hogyan kell ezt elszámolni áfa szempontjából és mennyi idő az értékcsökkenése egy ilyen ingatlannak?

Áfavisszaigénylés Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kft. vásárolna ipari területen irodának alkalmas helyet. Az eladó fordított áfás számlát állítana ki az ingatlanról. A kérdés: visszaigényelheti a kft. a vásárolt ingatlan áfáját? Nem lakásról van szó, 100%-ban a kft. vásárolja kizárólag iroda céljára az ingatlant. Köszönöm szépen!

Bérelt ingatlanon végzett beruházás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Ügyfelem egy független magánszemélytől – havi bérleti díj fejében – ingatlant bérel, iroda céljából, de az ingatlan lakóépületként van az ingatlannyilvántartásban bejegyezve. Kérdésem, hogy ebben az esetben is érvényes-e a bérelt ingatlanon végzett átalakítások, beruházások áfalevonhatóságának tiltása? Szabad-e áfát levonnunk a közüzemi díjakra, ha a szolgáltatásokat ügyfelemre íratják át, és nem a magánszemély fogja azok díját kiszámlázni? Mennyiben változik a helyzet, ha a magánszemély tulajdonos kezdeményezi az ingatlan-nyilvántartásban az ingatlan irodának átminősítését?

Rezsi – áfa-visszaigénylés Kérdés

Egy kft. magánszemélytől bérel egy lakást iroda céljából. A lakásban használt víz, villany és fűtés költségéről szóló számlák után visszaigényelhető-e az áfa? A közös költség elszámolható-e költségként a kft.-nél? A lakás a cég hivatalos telephelye. A magánszemély nem lakik ott. A közüzemi számlák a cég nevére szólnak. (A fizető adatainál a cég neve szerepel, felhasználónévként pedig a magánszemély.)

Lakóingatlan értékesítése alanyi mentes vállakozásnál Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egyik vállalkozásunk alanyi adómentes, a mentes időszakában vásárolt egy lakást magánszemélytől, iroda céljára. A beszerzéshez és felújításhoz áfalevonási jogot nem érvényesített, és nem érvényesíthetett. Szeretné eladni magánszemély részére ezt a lakást. Keletkezik-e áfafizetési kötelezettsége ebben az esetben? Kerestem a régebbi válaszok között, de nem találtam olyat, ami konkrétan erre a helyzetre vonatkozna. Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Mlinár Jánosné

Kft. telephely Kérdés

Tisztelt Szakértő, a kérdésem az lenne, hogy ha egy szolgáltató cég bérel egy irodát, akkor köteles azt mint telephelyet bejelenteni a cégbírósághoz? Vagy elegendő a NAV-hoz bejelenteni? Van olyan lehetőség, hogy a cégbíróságon ne kelljen átfuttatni? Köszönöm!

Iroda bérleti díjának számlázása Kérdés

Tisztelt Szakértő! A vállalkozás irodabérleti szerződést kötött egy másik, Magyarországon bejegyzett vállalkozással. A bérleti díjat a szerződésben éves időszakra (január 1. – december 31.) euróban határozták meg azzal a kikötéssel, hogy azt előre, legkésőbb december 31-éig megfizeti. A bérlő a 2017.évre vonatkozóan a bérleti díjat 2017. XI. 16-án átutalta. Mi a helyes számlázási mód, ki kell állítani előlegszámlát XI.16-ára és utána egy végszámlát december 31-ére? Végszámla esetén milyen árfolyammal számoljunk? A vállalkozás mikrogazdálkodói egyszerűsített éves beszámolót készít. A kifizetett összeg bevételként melyik év beszámolójában szerepeljen 2016 vagy 2017. évibe? Köszönöm válaszukat!

5 százalékos lakásáfa félkész ingatlan esetében Kérdés

T. Szakértő! Társaságunk olyan ingatlant szeretne értékesíteni, amely a földhivatali bejegyzés szerint kivett beépítetlen terület, de egy felépítmény található rajta, amely 4436 nm alapterületű, mintegy 30 százalék készültségű tetővel fedett egy megkezdett építkezés eredményeként. Jogerős építési engedély van a birtokunkban (amelyet a vevő/építő cég nevére kell majd átíratni), amelynek első ütemeként 10 db a csok-ot igénybe vevők számára elérhető lakásokat és 3 db üzlethelyiséget fog a vevő építeni az I. ütem B épületben, amelyből jelenleg semmi nincs készen. A II. ütem A épület áll tető alatt, a bevezetőben leírtak szerint. Az érvényes építési engedély alapján 1 szint teremgarázs 1322 nm, földszinten 9. db szállás férőhely, porta, irodák, az 1. emeleten 15 db lakás, a 2. emeleten 15 db lakás kerül kialakításra. Ez az épület a tervek szerint apartmanházként fog üzemelni. Kérdésünk az, hogy a jogerős építési engedély birtokában megoszthatjuk-e az ingatlant 27% és 5% áfával történő értékesítésre, a lakás és nem lakás ingatlanok arányában? Válaszát előre is köszönöm

Ingatlanberuházás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Vállalkozás székhelyet épít a tulajdonában lévő építési telken. A kétszintes épületben irodák és kiszolgáló helyiségek (raktár, műhely, vizesblokk…), illetve egy lakás van tervezve. A hasznos alapterület összesen 336,12 négyzetméter, ebből a lakás hasznos alapterülete 48,42 négyzetméter. A lakás (ami szobából, vizes helyiségből és konyhából áll) a vidéki lakhelyű munkavállalók elszállásolására szolgál, tulajdonképpen munkásszállás jelleggel fog működni. Az ingatlan-nyilvántartásban „iroda és lakóépület”- ként szerepel majd. Felmerülő kérdések: A telekingatlanon végzett bozótirtás, tereprendezés, törmelék-, sittelszállítás a telek értékét növelő összegnek tekintendő vagy nem? A beruházás számláinak áfatartalma teljes egészében levonható-e, vagy a lakás miatt arányosítani kell? A beruházással kapcsolatosan a vállalkozás milyen adóalap-csökkentésre, illetve adókedvezmény igénybevételére jogosult? Információ a cégről: jelenleg két belföldi magánszemély és egy külföldi cég a tulajdonos (utóbbi tulajdoni részesedése 48%). A foglalkoztatottak száma 10 fő alatt van. A 2015. évi nettó érbevétel, mérlegfőösszeg 2 millió euró alatt volt, és 2016-ban is így lesz. Válaszukat köszönöm.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink