1 találat a(z) eszközlista cimkére
Üzletág-átruházás a gyakorlatban (adózás és számvitel) Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az üzletág-átruházással kapcsolatban lenne számvitelt és adózást érintő kérdésem is. Egy társaság komplett termelési üzletágát kívánja átruházni a vevő társaságra berendezésekkel és élő munkaerővel együtt, úgy, hogy csak két termelőberendezést és az értékesítést tartja meg. Az átvett berendezésekkel és munkaerővel – a két termelőberendezés nélkül is – megvalósítható az önálló gazdasági tevékenység tartós folytatása. A kérdésem az, hogy a gyakorlatban hogyan megy végbe az üzletág-átruházás? Milyen eszközlistát szükséges készíteni? Mi alapján kerül bele az eszközök értéke? Hogyan kell számvitelileg kezelni az ügyletet átadó és átvevő oldalon? Kell-e számlát kiállítani? Ha nem, akkor milyen egyéb bizonylat szükséges? Ha az üzletágvétel pénzintézeti finanszírozással történik, ezzel kapcsolatban mire kell figyelni? Az üzletág-átruházásánál melyek az áfamentesség feltételei? Ezt hogyan lehet biztosítani? És mire kell az ügylet során odafigyelni? Válaszát előre is köszönöm.