8 találat a(z) alvó cég cimkére

Kényszertörlés előtti bevallások pótlása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az egyik cégem vezetőjének a működő cége mellett van egy "alvó cége is" – ez most derült ki számomra –, amelyre megalakulása óta semmilyen bevallást, illetve beszámolót nem adott be a hivatalos szervek felé. 2018 szeptemberében ezt a cégét kényszertörlési eljárás alá vonta a cégbíróság. A kényszertörlési eljárást közvetlenül megelőző időszakra vonatkozóan – a mi esetünkben ez 2017.01.01.–2017. 09. 15. – olvastam, hogy kell záró bevallást beadni a kényszertörlés jogerőre emelkedése előtti nappal bezárólag, de mi van ilyen esetben a 2010-2016. évi időszakokkal, azok beszámolási, illetve bevallási kötelezettségeikkel? Ezeket pótolni szükséges 2010-től? Én azt gondolom, hogy igen, de erre vonatkozóan semmilyen fórumon nem találtam eligazítást. Köszönöm válaszát. Üdvözlettel: Slága Andrea Zsuzsanna

Nem működő cég tagjának tb-je Kérdés

Tisztelt Szakértő! Amennyiben egy egyszemélyes kft. tagja 0 Ft-os megbízásos ügyvezető is, ám a cég nem működik egyáltalán, így a tag nem működik személyesen közre és mint ügyvezető sincs semmilyen tennivalója, úgy kell-e bármilyen járulékot fizetnie társas vállalkozóként? (csupán egy katás egyéni vállalkozói tevékenysége van, ami nem számít ilyen szempontból). Amennyiben ügyvezetőként levelet kell átvennie, akkor az számít-e a tb megítélése szempontjából? Ha igen, akkor megteheti-e, hogy az ügyvezetést átruházza egy "egyszerű" meghatalmazással (két tanúval hitelesítve) bárki másra, amikor pl. levelet kell átvennie? (Egyébként egy most alakult kft., mely csak ősztől tervezi elkezdeni a tevékenységet, ám az alanyi adómentes értékhatár növelése céljából már most megalapították, de mint kezdő alvó cég, nem lesz semmi tevékenysége őszig. Amikor "beindul", akkor az ügyvezetést 36 órás munkaviszonyban fogja ellátni a tag, így nem fog társas vállalkozóként emelt járulékokat fizetni. Így a köztes időszak áthidalása érdekében így lett megoldva. A kérdés, hogy jó-e?) Köszönöm a választ!

Bt.-t megszüntetik vagy felszámolás várható? Kérdés

Több mint 20 éve alapított bt. nem igényelt adószámot, mivel nem kezdett el működni. Egy bel- és egy kültagja volt. A kültag több éve meghalt. Semmi hivatali bejelentés nem történt, és a cégbíróság most adószám benyújtását kéri. Milyen következményekre lehet számítani, illetve melyik a várhatóan legkisebb költséggel járó út: adószám igénylése, és új kültag bevonásával a bt. működővé tétele, vagy a megszüntetésre várás? A beltag milyen bírságra számíthat a különböző esetekben?

Kiket vizsgál idén fokozottan a NAV? Itt az új ellenőrzési irányelv Cikk

Alvó cégek, székhelyszolgáltatók, közösségi értékesítők, off-shore gyanúval érintett adózók, online pénztárgép használatára kötelezettek, áfakulcscsökkentésben érintettek ellenőrzésére fordít fokozott figyelmet 2017-ben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) – derül ki a Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) adószakmai ügyekért felelős helyettes államtitkára által ismertetett ide ellenőrzési irányelvekből.

Amikor pénzkidobás bankszámlát fenntartani, mégis kell Cikk

Alvó cégnek kell-e bankszámlát fenntartania? – kérdezte olvasónk. Dr. Verbai Tamás, a HÍD Adószakértő és Pénzügyi Tanácsadó Zrt. vezérigazgatója válaszolt.

Passzív cég vagy alvó cég Kérdés

Tisztelt Adózóna! Több helyről - elsősorban ügyvédekre hivatkozva - lehet arról hallani, hogy ha egy cég nem végez jelenleg semmilyen tevékenységet, de a vállalkozó/k tervezi, hogy a jövőben valamilyen formában tovább működik majd a cég, akkor ez megoldható-e? Ha igen, akkor milyen formában és feltételekkel? A cég képviselői ekkor milyen jogviszonyban vannak, vagy lehetnek? Köszönöm válaszukat

Bankkszámlanyítási kötelezettség Kérdés

Tisztelt Szakértő! Nem működő bt. meg tudja-e szüntetni a bankszámláját? Semmilyen banki forgalmat nem bonyolít, emiatt nem lesz-e megbüntetve? Később, ha esetleg szükség lesz rá, majd meg tudja nyitni. Köszönettel.

Törzstőkeemelés, házipénztár-állomány emelkedés Kérdés

Kedves Szakértő! Arra lennék kíváncsi, s szerintem többen is, hogy az úgynevezett "alvó cégek", ha most tömegesen törzstőkét emelnek, s nincs elég eredménytartalékuk, akkor ügyebár az átlagosan 2,5 millió forint bekerül a házipénztárba, s ott fog állni, míg a tulajdonos el nem dönti, mihez is kezd a cégével. Ehhez mit fog szólni a NAV? Hisz nem túl szép éveken keresztül a házipénztárban tartani ekkora összegeket, főként működés nélkül! Esetleg felhívja a figyelmet, hogy mindenki helyezze be az összeget a bankszámlájára? Vagy mi várható? Milyen ésszerű lépéseket lehet tenni ezzel kapcsolatosan? Köszönöm.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt vállalkozás?

Antretter Erzsébet

adószakértő, igazgató

Niveus Consulting Group Kft.

Adószámos magánszemély könyvkiadó

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink