hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Bővül a budapesti bicikliút-hálózat, van, ahol új pályázatra lesz szükség

  • adozona.hu

Hamarosan biztonságosabban, kényelmesebben lehet kerékpározni a II., a III., a X., a XI., a XIII., a XIX. és a XX. kerületekben, valamint befejeződött a munka a XV. kerületben. Azonban a Rákos-patak mentén – a közbeszerzési eljárások eredménytelensége miatt – idén mégsem valósulhat meg a tervezett projekt. A BKK és a Főváros továbbra is elkötelezett a Rákos-patak menti kerékpáros-fejlesztésben, így új pályázati lehetőségre készül – írja a bkk.hu.

Budapest több kerületében ütemezetten haladnak a BKK által felügyelt kerékpárosbarát infrastruktúra-fejlesztések. Három kerületben már folyamatban van a kivitelezés, további négy kerületben pedig rövidesen elkezdődik.

  • A II., a III. és a XIII. kerületben hatályba léptek a vállalkozási szerződések, melynek köszönhetően a munkakezdésre már augusztusban sor kerülhet. Ennek köszönhetően biztonságosan kerékpározhatóvá válnak a főútvonalak (Árpád fejedelem útja, Vörösvári út), új csomóponti átvezetésekkel csökkennek a közúti közlekedés veszélyei (a Váci úton, a Viza utca-Népfürdő utca csomópontban, illetve a Vörösvári úti kereszteződésekben), és több egyirányú utca megnyílik a kétirányú kerékpáros-forgalom előtt.
  • A XI. kerületben is hatályba léptek a vállalkozási szerződések, augusztusban várhatóan itt is elkezdődnek a munkálatok. Az újbudai fejlesztés célja, hogy minél többen válasszák a kerékpárt akár a mindennapi ügyintézés, a munkába, óvodába vagy iskolába járás során.
  • Jól halad a munka a X. kerületben, ahol kiépülnek Kőbánya kerékpárút-hálózatának hiányzó szakaszai, egyúttal javulnak a biztonságos kerékpáros- és gyalogosközlekedés feltételei, bővül a sebességcsillapított zónák területe is. Az építési munkák 2023 tavaszán elkezdődtek, és előreláthatólag idén októberben be is fejeződnek.
  • Elkezdődött a kivitelezés a XIX. kerületben is. A beruházásnak köszönhetően akár 10-15 perc alatt elérhetők lesznek Kispest belső részeiből a forgalmasabb úti célok, ahol új kerékpártámaszokat és zárt kerékpártárolókat is elhelyeznek. A munkák 2023 szeptemberében befejeződnek.
  • Zajlik a munka a XX. kerületben is, 2023 októberére jelentős közlekedési fejlesztések valósulnak meg a kerületben.
  • A XV. kerületben a közelmúltban bővültek a forgalomcsillapított zónák. Fekvőrendőrök mellett a Beller Imre utca folytatásában az Epres sorig kerékpárút létesült, valamint javult a kerületet kettévágó M3-as autópálya-bevezető fölött átívelő felüljárók kerékpáros megközelíthetősége.

A II., a IV. és a XVI. kerület további részei is érintettek a fejlesztésben, ezen projektek esetében a kerületi önkormányzat a beruházó.

Az Európai Unió társfinanszírozásával a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) teremtette meg a lehetőségét annak, hogy kerékpárosbaráttá alakítsák a fővárosi úthálózat bizonyos részeit. A budapesti VEKOP-támogatású kerékpáros-fejlesztésekről bővebben a BKK aloldalán olvashat.

Új pályázatra lesz szükség a Rákos-patak mentén

A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy a Rákos-patak mentén is javuljanak a kerékpáros- és gyalogosközlekedés feltételei. Ennek érdekében a BKK ajánlattételi felhívásokat tett közzé márciusban.

A társaság arra törekedett, hogy – a jelenlegi piaci helyzethez igazodva – úgy szakaszolja a teljes projektet, hogy a rendelkezésre álló forrást a leghatékonyabban lehessen felhasználni. Ennek érdekében 5 közbeszerzési eljárás során kívánta a BKK kiválasztani a kivitelezőket a feladat elvégzésére. Az 5 közbeszerzési eljárásból 4 eredménytelenül zárult. Azon a szakaszon, ahol a közbeszerzési eljárás sikeresen lezárult, szerződéskötésre nem került sor.

A VEKOP 2023. év végi megvalósítási határidejében új közbeszerzési eljárás lebonyolítása már nem valósítható meg, így a BKK és a Főváros egy lehetséges új pályázatra készülve megteremtette annak a lehetőségét, hogy a projekt a 2021–2027 közötti európai uniós költségvetési ciklus keretében finanszírozható legyen.

Folyamatosan nő a fenntartható közlekedési eszközök aránya a fővárosban

A BKK a Fővárosi Önkormányzattal szorosan együttműködve olyan feltételrendszert igyekszik kialakítani, amely biztosítja, hogy a közlekedők a legmegfelelőbb közlekedési eszközt választhassák. Az autót felváltó lehetőségeknek nemcsak társadalmi, hanem környezeti hasznuk is van: csökkenhet a zaj- és légszennyezettség, javulhat a levegő minősége, élhetőbbé válnak a zsúfolt fővárosi útszakaszok. A budapesti kerékpározással ismerkedők új útvonalakat fedezhetnek fel, újszerű közlekedési élménnyel gazdagodnak, és fontos lépést tesznek az egészségük megőrzése felé is.

A főváros közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Terv 2030 a közösségi, kerékpáros és gyalogos közlekedés előtérbe helyezését tűzi ki célul, hogy fővárosunk élhetőbb, és még inkább ember- és környezetbarát város legyen – olvasható a BKK honlapján közzétett tájékoztatóban.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Munkáltatói kamatmentes kölcsön

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Fejlesztési tartalék képzése

Nagy Norbert

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink