hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Ide nyújtsa be panaszát, ha kárt szenvedett el a pénzügyi szolgáltatótól

  • adozona.hu

A bolgár székhelyű, itthon engedély nélküli pénzügyi szolgáltatást nyújtó Interactive Ltd. esetlegesen kárt szenvedett magyar ügyfelei a bolgár pénzügyi felügyelet által a társasághoz ideiglenesen kirendelt pénzügyi tisztviselőnél jelenthetik be panaszukat – közölte az MNB

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) – mint erről korábbi közleményében is beszámolt – piacfelügyeleti eljárást folytatott a bolgár székhelyű Interactive Ltd.-vel (korábban Interactive Brokerage Ltd., illetve Global Markets Ltd.) szemben.

A piacfelügyeleti eljárás során az MNB megállapította, hogy az Interactive Ltd. kamat ígérete és visszafizetési kötelezettség vállalása mellett üzletszerűen gyűjtött betétnek nem minősülő visszafizetendő pénzeszközöket, többnyire magyar ügyfeleitől. A társaság ugyanakkor semmilyen tőkepiaci kereskedést nem végzett, s pénzügyi szolgáltatási tevékenység végzésére Magyarországon engedéllyel nem rendelkezett.

Az MNB a feltárt jogsértések miatt ideiglenes intézkedéssel megtiltotta a jogosulatlan tevékenység folytatását, figyelmeztetést helyezett el honlapján, bűncselekmény gyanúja miatt rendőrségi feljelentést  tett, s határozatában a társaságot (illetve a tevékenységben érdemben közreműködő három magánszemélyt) többmilliós bírság megfizetésére kötelezte.

Figyelemmel azonban arra, hogy az Interactive Ltd. Bulgáriában bejegyzett, korábban a bolgár pénzügyi felügyelet engedélyével működő szolgáltató, az esetleges konkrét ügyfélpanaszok kezelésére, illetve egyéb, ügyfélkövetelést érintő intézkedések megtételére a bolgár jog az irányadó.

A bolgár pénzügyi felügyelet, az MNB-hez eljutatott tájékoztatása szerint, idén júliusban a szolgáltatóval szemben ideiglenes vagyonbiztosító intézkedéseket tett, s – többek közt – az ügyfélpanaszok kezelésére egy pénzügyi tisztviselőt is kirendelt a társasághoz. Ennek megfelelően azok a magyar ügyfelek, akiknek fennálló jogos követelésük van a társasággal szemben – az ezt igazoló dokumentumok csatolása mellett – 2017. szeptember 30-áig juttathatják el panaszukat a kijelölt pénzügyi tisztviselő számára a következő elérhetőségeken.

Név: Mrs. Natalia Angelova Kumpikova,

Levelezési cím: 1000 Sofia (Bulgaria), 1. Slaveykov Sq., entr. A, 2nd floor,

E-mail: [email protected]

Az eset kapcsán ismételten szükséges felhívni a figyelmet a Magyarország területén engedély nélkül nyújtott szolgáltatások igénybevételének kockázataira, tekintve, hogy a külföldi platformszolgáltatók – még akkor is, ha magyar nyelvű honlappal és egyéb eszközökkel kifejezetten magyar fogyasztókat céloznak – külföldi joghatóság alatt állnak, és esetükben nem érvényesül a magyar fogyasztó- és befektető-védelmi keretrendszer. Az ezzel kapcsolatos kockázatokra az MNB a korábbiakban is több esetben felhívta a nyilvánosság figyelmét.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink