hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Digitális archiválás online számlázással – új rendelet

  • Antretter Erzsébet, a Niveus Consulting Group adótanácsadási üzletágának igazgatója
1

2018. július 1-je fontos dátum volt az adózók számára: ekkor indult az online számlák adatszolgáltatása a NAV felé, és – bár ez talán kevésbé került a reflektorfénybe – ekkor lépett hatályba az új digitális archiválásról szóló rendelet. A hatálybalépés időpontján kívül más kapcsolat is van a két változás között. Nézzük, hogy miről is van szó.

2018. július 1-jén lépett hatályba a digitális archiválás szabályairól szóló 1/2018. (VI. 29) ITM rendelet (Rendelet), amely a korábbi előírásoknál (7/2005. (VII. 18) IHM rendelet, 114/2007 (XII. 29) GKM rendelet) megengedőbb előírásokat tartalmaz az elektronikus dokumentumok megőrzésére. Mivel sokak szerint az elektronikus számlázás elterjedésének az egyik legnagyobb akadályát a megőrzésére vonatkozó szigorú előírások okozzák, a követelmények könnyítése mindenképpen üdvözlendő.

A változások közül talán a legkézzelfoghatóbb, hogy a legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással ellátott dokumentumok esetében az elektronikus aláírás elegendő az adattartalom megváltoztathatatlanságának biztosítása érdekében, a Rendelet már nem írja elő az időbélyegző kötelező használatát. A zárt rendszerű megőrzésnél pedig a továbbiakban nem elvárás az akkreditált tanúsító szervezet által kiállított tanúsítvány, elegendő a fejlesztő nyilatkozata.

OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, amelyből megtudja, milyen szabályokat kell betartani a digitális archiválás során!

A teljes cikkhez előfizetőink, illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha e-mail-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (1)
Ruszin Zsolt

... vagyis a PDF számlákat nem kell kinyomtatni és postázni, azokat simán el lehet küldeni a vevőnek, elektronikus aláírás nélkül is. A vevő pedig a PDF számlák megőrzésével kapcsolatosan nem vonható felelősségre az adóhatóság által.

Azt is meg kellene állapítani, hogy a NAV az elektronikus megőrzés körülményeit szankcionálhatja-e és/vagy a felhívásakor elegendő beszerezni a fejlesztő, vagy a megőrzésért felelős informatikus nyilatkozatát (Art. 221.§ szerint).

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Műszakpótlék

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Átalányadóra áttérés szja-bevallásban

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink