hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Folytatódik a reklámadó kálváriája – módosítások nyári adócsomagban

  • Bunna Erika adótanácsadó

A 2019. évi nyári adócsomag a reklámadót sem kerülte el, újabb fejezetet nyitva az adónem rövid, ámde annál mozgalmasabb történetében. Az Országgyűlés felé június első hetében benyújtott T/6351. számú törvényjavaslat az egyes adótörvények és más kapcsolódó törvények módosításáról a reklámadó vonatkozásában mindössze kettő paragrafust iktatott be az előterjesztésbe, azonban ezek tartalma annál jelentősebb. Jelen cikkemben a változásokról, illetve azok hátteréről olvashatnak.

A javaslat lényege röviden, hogy – határozott időre, 2019. július 1. és 2022. december 31. közötti időszakra – 0 százalékban rögzítenék a reklámadó mértékét mind a közzétevő, mind a megrendelő esetén.

Az adómérték nullára csökkentésének miértje, ahogy már jónéhány jogszabálymódosításnál megszokhattuk, az Európai Unió jogának való megfelelés problematikájával függ össze. Ez a reklámadó esetében fokozottan érvényes, a megértéshez kissé vissza kell utaznunk az időben.

Az adónem 2014-es bevezetésétől kezdődően az unió, közelebbről az Európai Bizottság szinte azonnal górcső alá vette a jogszabályt, mellyel egy hosszas procedúra vettek kezdetét Magyarország és az EU között. A levélváltásokat, illetve az álláspontok egyeztetését követően 2016. november 4-én született meg az Európai Bizottság C(2016) 6929 final számú határozata, mely hazánkra nézve elmarasztaló eredménnyel zárult.

Határozatában az Európai Bizottság megállapította, hogy a magyarországi reklámadó sérti az uniós állami támogatási szabályokat, mivel annak progresszív adókulcsai szelektív előnyt biztosítanak egyes vállalatoknak. Emellett indokolatlanul előnyben részesíti azokat a vállalkozásokat, amelyek 2013-ban nem voltak nyereségesek, lehetővé téve számukra, hogy kevesebb adót fizessenek. A Bizottság vizsgálata kimutatta, hogy a 2015. júliusa óta hatályos módosított reklámadó a helyes irányba tett lépéseket jelentett, azonban nem teljes mértékben oszlatta el a Bizottság aggályait. A módosított rendszer lehetővé teszi a vállalatoknak, hogy maguk döntsenek arról, hogy a rendszer visszamenőleges alkalmazását választják-e, és fenntartja az – egy kisebb tartományra vetített – árbevételen alapuló progresszív adókulcsokat (0 százalék és 5,3 százalék). Ezenfelül nem változtak a korábbi veszteségek levonására vonatkozó korlátozások.

OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, amelyből további részletek tudhat meg a mostani törvényjavaslatról és előzményeiről!

A teljes cikkhez előfizetőink, illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha e-mail-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Mikrogazdálkodói beszámoló és kamatok

Gyüre Ferenc

adótanácsadó

GDPR, iratanyagok átadása

dr. Kéri Ádám

ügyvéd, compliance szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink