• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Konferencia részvételi díj számlázása

Tisztelt Szakértő! 2025. évben konferenciát szervezünk belföldön, amire lehetőség lesz jelentkezni határon túlról is, illetve a jelenléti részvétel mellett online formában is. Értelmezésünk szerint a jelenléti részvétel esetén minden résztvevőnek (belföldi, külföldi, adóalany vagy sem) 27%-os áfa tartalmú számlát állítunk ki a részvételi díjról. A kérdés az online részvétel esetében kiállítandó számlákat érinti. Ha jól értelmezzük a 2025. évtől, ha a résztvevő külföldi EU adóalany, akkor a teljesítés helye az ő gazdasági célú letelepedési helye, vagyis fordított adózású számlát kell kiállítani. Illetőleg ha EU-s nem adóalany vesz részt a konferencián a teljesítés helye ebben az esetben a nem adóalany lakhelye, tartózkodási helye, vagyis belföldön nincs adófizetési kötelezettsége a szervezőnek. Ebben a helyzetben milyen áfatartalmú számla kiállítása szükséges? Abban az esetben, ha EU-n kívüli akár adóalany, akár nem adóalany a résztvevő, milyen áfatartalmú számla kiállítása szükséges online részvétel esetén? Kérem megerősítését, illetve válaszát az online formában megrendezésre kerülő konferencia részvételi díjának számlázása kapcsán. Köszönettel

Válaszra vár

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2025 május
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1