• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Dolgozói étkezés támogatás számviteli elszámolása

A munkáltató saját dolgozói részére egy virtuális éttermi szoftveren keresztül a belépőkártyára havi fix összegben feltöltve biztosít étkezési hozzájárulást, ami a felhasználás időpontjáig csupán egy felhasználható keret. A dolgozók a cég telephelyén található étkezőben tudják ezt a keretet levásárolni, az ott rendelkezésre álló teljes kínálatra (vagyis nem csak meleg ételre, hanem mindenre például ropi, csoki, jégkrém). Az étkezőt egy külsős éttermi szolgáltató cég bérleti szerződés keretében működteti. A szolgáltató cég és a munkáltató között a bérleti szerződés szerinti elsődleges kötelezettség a céges dolgozók számára büfé és meleg étel szolgáltatás nyújtása. Emellett az étkezőt működtető cég külsősök részére is szolgáltathat (például a munkáltató beszállító partnerei részére). A szolgáltató pénztárgéppel rögzíti a vásárlásokat és nyugtát ad minden vásárlónak, függetlenül a fizetési módtól (bankkártya, céges belépőkártya, készpénz stb.), és természetesen ezekről a tételekről a NAV felé adatot is szolgáltat. • Kötelező-e a szolgáltatónak a társaság felé áfás számlát kiállítani a dolgozók kártyás fogyasztásairól , vagy elegendő, ha a cég felé csak számviteli bizonylatot állítanak ki, mivel a dolgozók felé a nyugtakibocsátás vásárláskor megtörténik? • Amennyiben számlát kell kiállítania az éttermi szolgáltatónak, akkor az a társaság nevére, vagy a dolgozó nevére kell hogy szóljon? • A dolgozók felé kibocsátott nyugta sorszáma kötelező eleme-e a számviteli bizonylatnak? Köszönjük!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2025 október
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2