Hozzászólások 0

Munkáltatói kamatmentes kölcsön

Kedves Szakértő! A munkáltató a munkavállalói számára lakáscélú kamatmentes kölcsönt biztosít 5 és 10 év futamidőre a 15/2014 NGM rendeletben foglaltaknak való megfelelés esetén, melyet pénzintézet útján folyósít. A munkavállalók havonta törlesztenek a munkáltató felé. (Ingatlanvásárlás, építés/építtetés, korszerűsítés, bővítési esetekre igényelhető a kölcsön). A rendelet értelmében a munkáltató bekéri a kapott kölcsön felhasználását igazoló dokumentumokat. Egy munkavállaló 700 000 Ft kölcsönt kapott felújításra. A munkáltató kérte a költést igazoló számlákat (700 000 Ft összértékben) bemutatásra a folyósítást követőm második év április 15-éig (ezt a kötelezettséget a szerződés is tartalmazza), amit a munkavállaló nem tud teljesíteni (elvesztek a számlái és számlamásolatot sem tud kérni). Erre az időre a munkavállaló a havi törlesztések miatt már 170 000 Ft-ot visszafizetett a kölcsönből. Fennálló tartozását, 530 000 Ft-ot pedig egyösszegben fizeti vissza. Úgy értelmezem az NGM rendeletet, hogy a kölcsön felhasználásának igazolása többek között feltétele az adómentes juttatásnak. Ezen kívül a munkavállaló szerződést is szegett. Milyen adóztatási kötelezettsége van a munkáltatónak, illetve milyen a munkavállalónak? Jogviszonyból származó jövedelemként szükséges-e adóztatni a kölcsönt? Mi képezi a munkavállaló jövedelmét? Mi az adó alapja a fenti esetben? Köszönöm a segítségüket!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2