• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Helyi fesztivál szervezésével kapcsolatos tennivalók

Tisztelt Szakértő! Betéti társaság kifejezetten azzal a céllal alakult, hogy a nyár folyamán egy alkalommal zenei fesztivált szerveznek egy kis faluban. A terület az önkormányzaté, amiért bérleti díjat fizetnek. Az önkormányzat működési engedélyt nem adott ki a bt.-nek, mondván, hogy nem szükséges, elég, ha ők tudnak a rendezvényről (500 fő alatti). Az első kérdésem, hogy valóban elegendő-e ebben az esetben a bejelentés az önkormányzat jegyzője felé (ami nyilván már meg is történt)? Ha nem szükséges a működési engedély, akkor nincs az NTAK felé sem adatszolgáltatási kötelezettség, ellenkező esetben viszont az is megjelenik... A jegyértékesítés online formában is működik, amiről a rendszer számlát állít ki. A helyszínen történő jegyértékesítés esetében jól gondolom, hogy elegendő a nyugta adása, nem kötelező pénztárgép? Amennyiben ugyanez a cég a fesztivál ideje alatt sört, bort árusítana, szükséges-e jövedéki engedély? Korábban azt a felvilágosítást kaptuk, hogy mozgó árusításhoz nem kell, igaz ez? Az italok árusítása ebben az esetben mozgó árusításnak minősül, és nem kötelező a pénztárgép? A terminál által nyomtatott nyugta, illetve a kézi nyugta elegendő bizonylat? Köszönettel várom válaszukat!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 február
H K Sze Cs P Sz V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 1 2 3