adozona.hu
Bérjegyzékek elektronikus kiküldése és a cseden lévők bérjegyzéke
http://adozona.hu/kerdesek/2023_11_2_Berjegyzekek_elektronikus_kikulde_alx
Bérjegyzékek elektronikus kiküldése és a cseden lévők bérjegyzéke
Tisztelt Szakértő! A bérjegyzékek kiküldésével kapcsolatban szeretnék feltenni néhány kérdést: a) Bérjegyzék elektronikus kiküldése esetén elegendő, ha a munkáltató tárolja a kiküldött e-mailt, vagy az is szükséges, hogy annak kézhezvételét a foglalkoztatott visszaigazolja? Ha szükséges a visszaigazolás, akkor ez azt jelenti, hogy azok részére, akik az e-mailben küldött bérjegyzék kézhezvételét nem igazolták vissza (akár technikai hiba, akár nemtörődömség, akár más ok miatt), 15 napon belül át kell adni a papíralapú bérjegyzéket? b) Amennyiben a bérszámfejtést külsős vállalkozó végzi, és az ott üzemelő bérszámfejtő rendszer végzi az e-mailek küldését és adminisztrációját, akkor a foglalkoztató hogyan tudja igazolni NAV- vagy munkaügyi ellenőrzés esetén a jegyzékek kiküldését és átvételét, amikor a hivatalos iratőrzési helyszínen erről értelemszerűen semmiféle információ nem áll rendelkezésre, és a foglalkoztató nem rendelkezik a külsős bérszámfejtő rendszerébe való belépési jogosultsággal (vagy műszaki okokból azt nem tudja elérni)? c) Cseden lévő alkalmazott részére hogyan kell átadni a bérjegyzéket, amikor ő értelemszerűen nem jelenik meg a munkahelyén? Köszönettel: Selmeczi Gábor