• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Könyvelési anyag és ügyféladatok megőrzése

Tisztelt Szakértő! Könyvelőként szeretnék választ kapni arra, hogy az ügyfeleim iratanyagát, dossziékat, számlákat, eredeti vagy másolatban lévő céges dokumentumokat, a számítógépen lementett dokumentumokat meddig kell megőrizni? Törölhetek mindent amint megszűnik a szerződés? Ügyfelem írásos kérésére kitörölhetek-e minden adatot, könyvelési anyagot, analitikát? A beszámolót és a főkönyvi kivonatot meg kell őriznem, de minden mást törölhetek-e a gépemről? Van olyan ügyfelem, aki kifejezetten kérte, hogy töröljek mindent, és van olyan, aki el sem jött a könyvelési anyagért évek óta. Egy adóellenőrzésnél lehet-e problémám abból, ha mindent (kivéve az aláírt beszámolókat) töröltem? Egyéni vállalkozásoknál a pénztárkönyvet meg kell-e őriznem esetleg? Nem szeretném, ha akár az adóhatóság elmarasztalna, vagy később egy ügyfél beperelne, hogy nem kapta meg a könyvelési anyagot (igaz ő nem jött érte)! Köszönöm a választ! Üdvözlettel: Kis Erika


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1