• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Leltározás home office-ban

A társaság székhelyén és telehelyein több ezer munkavállalóval és IT eszközzel nyújt ügyfelei részére szolgáltatásokat. A távmunka, valamint a hibrid (irodai és home office) munkavégzés miatt az IT eszközök túlnyomó része nem a társaság székhelyén vagy telephelyein lelhető fel, hanem többnyire a munkavállalók otthonában. A társaság leltározási és leltárkészítési szabályzata legalább háromévente írja elő a tárgyi eszközök leltározását. A szabályzat szerint a dolgozóknál használatban lévő laptopok, ipadek, tabletek esetében a leltározás oly módon történik, hogy a társaság megvizsgálja azt, hogy a mérleg fordulónapját megelőző negyedévben mely eszközök jelentkeztek be a céges hálózatra. A hálózati bejelentkezéssel egyértelműen azonosítható a laptop, mivel a hostnéven keresztül azonosítható az, hogy mely leltári számú eszköz jelentkezett be a hálózatra (adatbiztonsági okokból nem lehetséges privát gép hostnevét átírni és a privát gépről a hálózatra bejelentkezni). Egy adott időszak hálózati bejelentkezéseire vonatkozó lekérdezésben szerepel az eszköz hostneve, a hostnévhez tartozó eszköz leltári száma és a munkavállaló email címe, mellyel dokumentálható az eszköz létezése és működőképessége, továbbá cégszerű használata is, mivel ha az eszközt eltulajdonítják, akkor jelszó hiányában a hálózati bejelentkezés nem lehetséges. Eleget tesz-e a társaság a fentiekben részletezett hálózati bejelentkezésen keresztül történő leltározási eljárással a számviteli törvény előírásainak?


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1