• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Külföldről kapott előleghez kapcsolódó számlakiállítási kötelezettség

Tisztelt Szakértők! Az alábbi kérdésekkel fordulnék Önökhöz: 1. Közösségen belüli, adószámmal rendelkező adóalany felé történő adómentes termékértékesítéshez kapott előleghez kell-e számlát kibocsátani, valamint kell-e az előleg összegét az áfabevallásban és az összesítő nyilatkozatban szerepeltetni? 2. Mi a teendő EU-n belüli az (Áfa tv. 37. §-a alá eső) szolgáltatásnyújtáshoz kapott előleg esetén? 3. Mi a teendő akkor, ha a kapott előleg olyan értékesítéshez kapcsolódik, amikor egy értékesítés keretein belül termékértékesítés és szolgáltatásnyújtás is történik? 4. EU-n kívüli, 3. országos termékértékesítéshez kapcsolódó előleghez kell-e számlát kibocsátani, valamint az előleg összegét az áfabevallásban szerepeltetni? 5. EU-n kívüli, 3. országos szolgáltatásnyújtáshoz kapcsolódó előleghez kell-e számlát kibocsátani, valamint az előleg összegét az áfabevallásban szerepeltetni? 6. Amennyibe kötelező a számlakibocsátás, helyes-e az az eljárás devizás előleg esetén, hogy a végszámlán a bruttó összeg a tényleges teljesítés árfolyamán számolódik, amiből az előleg az előlegszámla kibocsátása napjának árfolyamán kerül levonásra, tehát előfordulhat, hogy egy 0 deviza végösszegű számla nem 0 forintértékkel kerül fel a NAV online számla rendszerébe illetve az áfabevallásba (pl. 100 EUR × 330 Ft/EUR - 100EUR × 300Ft/EUR = 3000 Ft (= 0 EUR) Válaszukat előre is köszönöm!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

Előfizetési csomagajánlataink:


 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
2022 január
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
hirdetÉs