• Szabó Anita
Hozzászólások 0

NAV számlázó kontra pénztárgéphasználat

Tisztelt Szakértők! Kérem szíves segítségüket a következő esettel kapcsolatban! Ügyfelem NAV online számlázó rendszerben készíti számláit. Tevékenysége kapcsán pénztárgéphasználatra kötelezett. A NAV online számlázó rendszer minden számláról továbbítja az adatszolgáltatást, így kérdés merült fel a pénztárgép használatával kapcsolatban. A NAV számlázó esetében a teljes adattovábbítás következtében viszont nem tudom, hogyan kellene a pénztágépet használni? Mikor és hogyan kell beütni a készpénzes számlákat? Mi a gyakorlat arra vonatkozóan, hogy ellenőrzés során a pénztárgép rovancsolása kapcsán a házipénztár egyezik-e? Tehát a pénztárgéphasználat hogyan valósul meg? A készpénzes számlákat nem gyűjtőbe, hanem „pénzbe ütik” be? A gyakorlat egy másik cégnél az volt, aki nem NAV számlázó programot használ, hogy a 100 e Ft alatti áfás készpénzes számlákat a pénztárgépbe beütöttük a 100 e Ft feletti számlákat nem, hiszen ott az adatszolgáltatás megvalósult a NAV számlázón keresztül. Ha számlázó programot használ egy cég, akkor nem kell a pénztárgépbe ütni a készpénzes számlákat csak a nyugtás bevételeket? Gyakorlati megvalósítás is érdekelne, valamit a pénzkezelési szabályzat erre való iránymutatása? A pénztárgép használatát nem választó vállalkozók esetén a tárgyhót követően a PTGSZLAH nyomtatványon szolgáltatunk adatot és nem jött elő problémaként a NAV vagy más egyéb számlázó adatszolgáltatása. Kérem szíves állásfoglalásukat! Üdvözlettel: Szabó Anita


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1