• AM-Trans Kft. Kft.
Hozzászólások 0

Meghiúsult értékesítés

Tisztelt Szakértő! Van egy internetes kereskedelemmel foglalkozó vállalkozás. Havi több, 100-500 megrendelése esetében előfordul, hogy a kétszeres kézbesítés után is visszajön a kiküldött csomag. Megrendeléskor/feladáskor a társaság utánvétes számlát állít ki a vevő részére. A csomag visszaérkezésekor – mivel az ügylet nem jött létre (vevő nem vette át a csomagot) – az eredetileg kiszámlázott számlát sztornózza. A csomag visszaérkezéséig 15-20 nap is eltelik, így a sztornószámla kiállítására a havi áfabevallás beküldése után kerül sor. A több mint 500 havi tétel között mindig akad olyan, amelyről az áfabevallás után derül ki, hogy nem teljesült értékesítés, így mindig önrevíziózni kell a havi áfabevallást (a sztornószámla teljesítése megegyezik a sztornózott számla teljesítésével, ami előző havi). Kérdéseim: 1. A termékértékesítés megvalósulását a megrendelés és a csomag feladása megalapozza, vagy csak akkor tekinthető teljesültnek, ha azt át is veszik? 2. Visszaérkezéskor sztornószámlát kell kiállítani (az eredeti számlával egyezően) vagy a visszaérkezés dátumával egy jóváíró számlát? 3. A minuszos számla áfatartalmát mikor kell figyelembe vennünk, mint értékesítőnek, hiszen tőlünk kívülálló okokból adódóan nem tudjuk az aktuális havi áfabevallásban szerepeltetni? Mindig önrevíziózni kell emiatt?


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1