hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Koronavírus: sűrített menetrend Budapesten – Áll a bál a kormány és a főpolgármester között

  • MTI/Adózóna
2

Másokhoz hasonlóan csak a sajtóból értesült a BKK a kormány azon szándékáról, hogy sűríteni kellene a közösségi közlekedési járatok csúcsidei közlekedését – reagált a szolgáltató Orbán Viktor miniszterelnök kedden este bejelentett újabb korlátozó intézkedéseire. Szeptember óta maximális kapacitással közlekednek a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) járatai annak érdekében, hogy a budapestiek a járványügyi ajánlások betartását szem előtt tartva utazhassanak – közölte a BKK ma reggel.

A fővárosi önkormányzat és a BKK mindent megtesz a koronavírus-járvány elleni védekezés segítésében. Tavasz óta intézkedések sokaságával, jelentős anyagi áldozatvállalással támogatták a járvány elleni védekezést, és ezután is mindent megtesz azért, hogy a lehető legmagasabb szintű biztonságot nyújtsák az utasoknak – szögezik le a közleményben.

Hozzátették: a BKK szakemberei folyamatosan figyelik a főváros közlekedését, és ahol indokolt és lehetséges a járatok további sűrítése, ott megteszik a szükséges intézkedéseket. Mindemellett a BKK november 7-étől a 3-as metróvonal középső szakaszának felújításával járó pótlásra is további 100 autóbuszt és 10 villamost biztosít.

A fővárosi önkormányzat és a BKK eltökélt célja, hogy tovább bővüljön a fővárosi járműállomány, és a mostanihoz hasonló helyzetekben több modern, nagy kapacitású jármű legyen bevethető. Ebben nagy segítséget jelentene, ha a kormány támogatná Budapestet abban, hogy új trolikat, buszokat, villamosokat vásárolhasson – írta a BKK.

Főpolgármester: a kormány meg akarja akadályozni Budapest legnagyobb zöld járműfejlesztését

A kormány a Magyar Közlöny 238. számában közzétett 1736/2020. határozatában előírta, hogy a Fővárosi Önkormányzat az Európai Beruházási Bankkal (EIB) korábban megkötött két hitelszerződése alapján rendelkezésre álló 61 milliárd forint, járműbeszerzésekre és egyéb fejlesztési célokra szabadon felhasználható hitelkeret terhére vásároljon meg haladéktalanul 51 darab opciós jog alapján megvásárolható környezetbarát trolibuszt és 51 darab villamost.

Karácsony Gergely főpolgármester szerint viszont a kormány nemhogy adna, hanem meg akarja akadályozni Budapest zöld járműfejlesztését.

Facebook-oldalán arról írt, a kormány határozatba foglalta, hogy meg akarja akadályozni Budapest legnagyobb zöld járműfejlesztését. Nehéz nem cinikusnak látni azt az eljárást, hogy kedden éjfél előtt pár perccel a járatok sűrítésére kötelezik az amúgy is teljes kapacitáson üzemelő közösségi közlekedést, majd szerda reggel megjelenik a közlönyben, hogy a valódi járatsűrítésre és járatbővítésre alkalmas új generációs, környezetbarát trolik és alacsony padlós villamosok beszerzését megakadályozná a kormány. "Pedig semmi más nem kell tőlük, csak egy aláírás. Erre sem képesek" – fogalmazott a főpolgármester.

A reggeli határozat közlése szerint arról szól ugyanis, hogy csak a már meglévő európai beruházási banki hitelkeretet használhatja járműbeszerzésre a főváros. Csakhogy ez a hitelkeret már kötött, jelentős részben a Tarlós István előző főpolgármester idején eldöntött fejlesztések forrását tartalmazza – mutatott rá Karácsony Gergely. Hozzátette: ebben van a Lánchídra, az útfelújításokra vagy például a Blaha Lujza tér és a Széna tér fejlesztésére fordítható keret.

Éppen ezért az új városvezetés a korábbi hitelkeret pénzügyi feltételeinél sokkal kedvezőbb kondíciókat tárgyalt le az EIB-bel. Valójában visszatérítendő európai támogatásról van szó. Olyanról, amilyet a kormány is igénybe akar venni egyébként. "Neki szabad, bennünket meg eltiltana tőle", és egy "nyamvadt szignót sem képes adni egy papír aljára" – olvasható Karácsony Gergely bejegyzésében.

Kiemelte: nem adják fel a küzdelmet, mert meggyőződésük, hogy a közvetlenül 1,5 millió budapestit, közvetetten pedig 3 millió embert szolgáló járműfejlesztés nemcsak Budapest, hanem az egész ország érdeke. Bővíti és kényelmesebbé teszi a közösségi közlekedést, hozzájárul a levegőminőség javításához.

"Nem engedek tehát az elmúlt évtizedek legnagyobb zöld járműfejlesztéséből" – jelentette ki a főpolgármester. Közölte: tárgyalnak tovább az Európai Unió bankjával, és "ha kell, a budapestieket hívjuk segítségül, hogy kikényszerítsük a kormánytól azt a nyamvadt aláírást".

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (1)
emeszter

Szíveskedjen egy adó újság nem politizálni. Akkor sem,ha a hvg a kiadója.

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Ingatlanértékesítés jövedeleme

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink