hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Ahol nincs regisztrációs adó és súlyadó

  • HVG

Évente több milliárd forint bevételtől esik el a büdzsé amiatt, hogy élelmes magyarok külföldi rendszámú autókat vásárolnak vagy lízingelnek. A szlovákiai ügyletek jogszerűségét már vizsgálja a magyar vámhatóság.

Nekem már soha többé nem lesz magyar rendszámos autóm, vérlázító ugyanis az a sok lehúzás, ami itt megy, nem is beszélve a hozzá kapcsolódó bürokráciáról. Ha így szaporodnak, pár év múlva a külföldi rendszámosok fogják kitenni az autópark száz százalékát - ragadtatta magát elkeseredettségében némi túlzásra a minap az index.hu fórumának egyik hozzászólója. Ő is ahhoz az utóbbi években egyre népesebb táborhoz tartozik, amelynek tagjai magyar állampolgárként kifejezetten azért tulajdonolnak, lízingelnek, illetve bérelnek külföldi rendszámú gépkocsit, mert az a hazainál olcsóbban szerezhető be.

A költségmegtakarítás alapvetően három tételből adódik össze: a magyarországinál alacsonyabb regisztrációs adóból (már ha van, hiszen egyes országokban nincs is effajta közteher); a kisebb általános forgalmi adóból (áfa); valamint abból, hogy a nagyobb verseny miatt a biztosítók is alacsonyabb díjakat számítanak fel. A tavalyi év végéig még az is kedvezőbb volt külföldön, hogy a bérbevevő visszaigényelhette a lízingdíjak utáni áfát. Az Országgyűlés döntése értelmében azonban 2008. január 1-jétől már Magyarországon is levonhatják az üzletszerűen bérletet biztosító flottakezelő cégek beszerzéskor a bérbe adott autók 20 százalékos áfáját, ami akár ötödével is csökkentheti a kiszámlázott lízingdíjakat. Még így is maradt azonban bőven versenyhátrány. Minél nagyobb értékű a járgány, annál többet lehet megspórolni. "Egy 10 millió forintot érő új személygépkocsi például külföldön akár 1,5-2 millióval is kevesebbe kerülhet, mint itthon" - állítja Gáti Tamás, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja, a LeasePlan Hungária Zrt. vezérigazgatója.

A külföldi rendszámú autók beszerzése Magyarország 2004. májusi EU-tagsága óta dívik, a szolgáltatások és áruk szabad áramlása mint alapjog szerint ugyanis a külföldi tulajdonú gépkocsik bérlése és használata is megengedett. 

A teljes cikket olvassa el a HVG e heti számában!
Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Magyar–Japán egyezmény

Horváthné Szabó Beáta

adószakértő

Cserepótló vétel, illeték

dr. Buzády Csongor, LL.M. (Berlin)

ügyvéd, vállalatfinanszírozási szakjogász

Buzády és Udvari Ügyvédi Iroda, partner

Szerződéskötés

dr. Buzády Csongor, LL.M. (Berlin)

ügyvéd, vállalatfinanszírozási szakjogász

Buzády és Udvari Ügyvédi Iroda, partner

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink