10 találat a(z) AI cimkére

A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat Cikk

A bevezetés során a megfelelő kompetenciákkal rendelkező munkatársak megtalálása a legnagyobb kihívás – derül ki a Deloitte felméréséből.

Mesterséges intelligencia: tartanak a vállalatok a kiberbiztonsági veszélyektől Cikk

Világszerte hódít a mesterséges intelligencia a cégek körében, de közben aggódnak is a bevezetésükkel járó kiberbiztonsági kockázatoktól – mutat rá az EY több mint 1400 vállalkozással készített nemzetközi kutatásából. Európában az uniós kibervédelmi irányelv (NIS2) segíti a cégeket, hogy hatékonyan vehessék fel a küzdelmet a látványosan növekvő digitális fenyegetésekkel szemben.

Deepfake technikák terjedése: harc az újgenerációs kibercsalások ellen Cikk

A mesterséges intelligencia eszközeinek elterjedésével ma már minden eddiginél könnyebb megszemélyesíteni valakit és megtéveszteni másokat, pénzt, adatot kicsalni a célpontoktól. A korábban kifejlesztett módszerek hatékonyságát megsokszorozza az AI, melyet a vezető intézmények irányelvek és technológiák kombinációjával próbálnak kezelni – áll a Deloitte legfrissebb Tech Trends 2024 elemzésében.

Karnyújtásnyira az uniós MI szabályozás? Cikk

December elején jelent meg a hír, amelyet már régóta vártak uniószerte: az Európai Parlament és a Tanács hosszú évek után megállapodott a mesterséges intelligenciáról szóló rendelettervezetről – azaz az AI Act-ről. Február 2-án az Európai Unió belga elnöksége bejelentette, hogy az Állandó Képviselők Bizottsága (Coreper) aláírta a rendelettervezetet, és aznap elérhetővé vált annak egységes szerkezetű szövege is – derül ki a Deloitte összefoglalójából.

AI Act: készül az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendelete Cikk

A mesterséges intelligenciával ellátott megoldások egyre nagyobb szerepet kapnak a gazdasági versenyben is. Akad azonban számtalan kihívás, melyet mindenképp kezelni kell, továbbá újszerű üzleti és jogi kockázatok is felmerülnek, melyek mérséklése többletfeladatot ró a fejlesztő és adaptáló szervezetek nyakába. Ráadásul a technológiai fejlettség elérte azt a szintet, hogy most már szükséges elgondolkodni azon, hogy a jelenleg rendelkezésünkre álló szabályokat felül kell-e vizsgálni – írja sajtóközleményében a Deloitte Magyarország.

Átutalás hangutasítással: újítás a banki ügyintézésben Cikk

Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig havi szinten igénybe is vesz. Kate új funkciója a hazai pénzügyi szektorban előzmény nélküli, innovatív megoldás, amely jelentősen megkönnyíti az ügyfelek pénzügyeinek intézését.

Mesterséges intelligencia: inkább segít munkahelyeket létrehozni, mintsem tönkretenné a már meglévőket Cikk

A ChatGPT robot novemberi megjelenése, amely forradalmasította a mesterséges intelligencia felhasználását, egyszersmind aggodalmakat is keltett a munka világának átalakulását, illetve a foglalkoztatásra gyakorolt hatását illetően. Az ENSZ Munkaügyi Szervezetének (ILO) a mesterséges intelligencia ezen alkalmazásait vizsgáló új tanulmánya azonban arra a következtetésre jutott, hogy a munkahelyek és az iparágak többsége csak részlegesen van kitéve az automatizálásnak.

Rövidesen megszünteti az ügyfélszolgálati várakoztatást a mesterséges intelligencia (AI) Cikk

A szolgáltatóknak megtakarítást, a fogyasztóknak jobb ügyfélélményt biztosít az új technológia. A már rendelkezésre álló technológiákhoz kapcsolódó kedvező tapasztalatok hatására az ügyfélszolgálat az egyik olyan terület, ahol a mesterséges intelligencia (AI) a közeljövőben a legnagyobb változásokat eredményezheti. A United Call Centers (UCC) piaci adatokra alapozott előrejelzése szerint néhány éven belül már Magyarországon is a tranzakciók döntő hányada automatizált, AI által irányított folyamatok mentén zajlik majd, különösen az olyan szabályozott területeken, mint a pénzügyi szolgáltatások, vagy éppen a logisztika – derül ki a UCC sajtótájékoztatójából.

Mesterséges intelligencia a sportversenyeken: több területen is használják Cikk

Akár a frontvonalról, a sportolók edzők és sportbírók, akár az oldalvonalról, a hírközvetítés, a reklámok és sportrajongók szemszögéből nézzük, a mesterséges intelligencia (AI) jelenléte a 2020-as olimpiai játékokon örökre megváltoztatta a versenyeken való részvétel, a versenyek megtekintésének, szervezésének és üzleti hasznosításának módjait. A Deloitte kutatása szerint a sportelemzés piaca 2023-ban várhatóan eléri a közel 4 milliárd dollárt, ahogy a sportolók teljesítményének növelése és a nézőkkel való kapcsolattartás érdekében az adatokat hasznosítják az érdekeltek.

Az ügyfélszolgálati munkában is áttörést hoz a mesterséges intelligencia (AI) Cikk

Kevesebb várakoztatást és állandó elérést kínálnak a már ma is elérhető digitális rendszerek. Hosszú várakoztatás, bonyolult menürendszer, elégtelen tájékoztatás, munkaidőn kívül elérhetetlen szolgáltatás – ezek a lakosság leggyakoribb negatív ügyfélszolgálati tapasztalatai a United Call Centers (UCC) által végzett felmérés eredményei szerint. A jelzett problémák jelentős részét orvosolni képes mesterségesintelligencia-alapú megoldások már jórészt rendelkezésre állnak, és néhány éven belül a tranzakciók mintegy kétharmada már automatizált, AI által irányított folyamatok mentén zajlik majd – derül ki a UCC sajtóközleményéből.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Gépjárműoktatók eszközbeszerzése

Nagy Norbert

adószakértő

23HIPAK_A-NY-01. 9. pontja II. rész

Szipszer Tamás

adószakértő

Egyéni vállalkozás kettős könyvvitelben

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink