hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Létezik-e elégedett munkavállaló?

  • adozona.hu

Ötödik alkalommal rendezték meg a Sodexo Akadémiát, melynek fókuszában idén a motiváció és a cafeteria rendszer aktualitásai álltak. A válság megváltoztatta az üzleti életet, a béren kívüli juttatások törvényi szabályozása évről évre változik, és ami a legfontosabb maguk az emberek is változnak, akiket motiválni, ösztönözni kell – foglalték össze a tapasztalatokat.

A szakmai beszélgetésekből és előadásokból álló rendezvényen kiderült, hogy az alkalmazottak motivációja egyre összetettebb gondolkodást igényel, s a munkavállalók számára a pénz nem minden. Különböző területekről érkező szakemberek vitatták meg, hogyan alakítható ki egy motivált csapat, milyen eszközök állnak a mai vállalatok rendelkezésére. Az eseményen szó volt még a cafeteria rendszer körüli változásokról, arról , hogyan bővül a melegétel utalvány felhasználhatósága, valamint alkalmuk nyílt a résztvevőknek véleményt cserélni egy sikeres cafeteria rendszer összetevőiről. Ez utóbbi esetében több szempont is elhangzott, azonban a HR-esek többsége egyetértett abban, hogy a dolgozók tájékoztatásának kiemelkedő szerepe van.

Van-e elégedett munkavállaló?

Az esemény első fele általános képet adott a motivációról, amely kapcsán a francia Sodexo központból érkező Gabrielle Ortais elmondta, hogy az egyének motivációja közvetlen kapcsolatban áll a vállalat teljesítményével. Előadásában bemutatta a Sodexo tanulmányát, amelyben a motivációt 9 tényezőre osztotta fel, és nemzetközi gyakorlatokon keresztül érzékeltette, hogy mely tényezőnek milyen szerepe van, illetve hogy ezeken belül hol helyezkedik el a fizetés.

Ezzel a gondolattal folytatta Csépai Martin az Aon Hewitt ügyvezető igazgatója, aki ízelítőt adott cégük felméréseiből, melyek megerősítik azon általános vélekedést, hogy a javadalmazás és a teljesítmény értékelésével kapcsolatos kérdések rendszeresen a legalacsonyabb értékelést kapják a munkavállalóktól. A kérdésre, hogy lehet-e egyáltalán ilyen körülmények között elégedetté tenni a munkatársakat azt a választ adta, hogy a tapasztalatok azt mutatják, igen, vannak vállalatok, amelyek már eljutottak eredményes megoldásokig.
 
Rugalmas munkaidő - mint motivációs eszköz

A fizetés sosem elég – gyakran hallható, azonban akkor milyen más eszközök állnak a vállalatok rendelkezésére? Erre a kérdésre keresték a választ a HR-esek a különböző szekcióüléseken. Toldi Gábor a HVG HR Center igazgatója a különböző generációk motiválásáról beszélt a közönséggel, és kiemelte az Y generáció megjelenését a munkaerőpiacon, akik számára a karrier és a folyamatos fejlődés olyan alapelvárás, melyre egyelőre kevés munkaadó tud kielégítően reagálni.

Szilágyi Katalin a HR Portal főszerkesztője a rugalmas munkavégzésről, mint motivációs eszközről beszélt, amely véleménye szerint elkötelezettebbé teszi a dolgozókat és a foglalkoztatás bővítéséhez is hozzájárul.

Tompa Nadja az AonHewitt vezető tanácsadója szerint a munkáltatók egyszerre szembesülnek a megtartás, a motiválás és a vonzás kihívásaival. Hangsúlyozta, hogy a munkavállalók ahhoz a munkáltatóhoz lojálisak, amely a hagyományos értelemben vett feladatokon, lehetőségeken és biztonságon túlmutató, valódi önmegvalósítást jelentő munkát, feladatkört kínál számukra, és ez a hozzáállás a munkáltatói márkát az üzleti stratégia alapvető elemévé teszi.

Mi a cafeteriával?

Bukolyi Tamás, a Sodexo Motivációs Rendszerek kereskedelmi igazgatója előadásában a cafeteria rendszer jelentőségére mutatott rá. 2011-ben kedvezőbben alakul a béren kívüli juttatások adózása és a melegétel utalvány népszerűségének növekedésére számítanak a kibővült elkölthetőségi kör okán. Az adójogszabályok tisztázása után kerekasztal-beszélgetés keretein belül több szakember is megosztotta véleményét a sikeres cafeteria rendszer ismérveiről. Az átláthatóságot és a munkatársak megfelelő tájékoztatását, a kommunikációt többen kiemelték, mint olyan elemeket, amelyek mindenképpen hozzájárulnak a cég eredményességéhez.

 

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Átalányadó és szja

Lepsényi Mária

adószakértő

Árfolyamveszteség

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink