hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A román kormány a következő ülésén dönt a regisztrációs adó módosításairól

  • MTI

A román kormány várhatóan már a következő ülésén elfogadja sürgősségi rendelettel a gépjármű-regisztrációs adó módosításait, miután lezárultak a regisztrációs adóról folyó tárgyalások, és az Európai Bizottság jóváhagyta a Bukarest által kidolgozott módosításokat – jelentette be Varujan Vosganian gazdasági és pénzügyminiszter.

Bukarestben remélik, hogy a jogszabály-módosítás nyomán az Európai Bizottság felfüggeszti a Románia ellen kezdeményezett eljárást. Ehhez azonban a parlamentnek is meg kell szavaznia a törvényjavaslatot. 

A változtatás lényegi eleme, hogy a továbbiakban a jármű életkorának függvényében csökkenhet az illeték mennyisége, emellett figyelembe veszik a hengerűrtartalmát és szennyezési fokát is. Emellett az új szabályozás lehetőséget nyújt a tulajdonosoknak, hogy visszaigényeljék a regisztrációs díjat, amennyiben az autó élettartamának húsz évben megszabott lejárta előtt eladja a járművet külföldre. 

Az erdélyi Krónika és a bukaresti Új Magyar Szó (ÚMSZ) csütörtökön egyaránt idézte Korodi Attila környezetvédelmi minisztert, aki jelezte: az adó a továbbiakban környezetvédelmi illetékként működik, a belőle befolyt összeg ugyanis nem az államkasszába, hanem a környezetvédelmi alapba kerül. Ezáltal a pénzt a széndioxid-mennyiség csökkentését szolgáló programokra – újraerdősítés, a gépjárműpark lecserélése, kerékpárutak építése – fordítják. 

Korodi az ÚMSZ-nek adott interjújában kifejti: Brüsszel másként képzelte el az adó szerkezetét, mint a román kormány. A gépkocsikra a szennyezés arányában kivetett adóról az Európai Bizottságnak az a véleménye, hogy a gépkocsi egész működési tartama alatti szennyezését kell alapul venni, ezt kiszámolni és adózni, nem pedig az egy adott pillanatban kibocsátott szennyezés-mennyiség szerint.

A miniszter szerint ez azt jelenti, hogy a szennyezőbb gépkocsik esetében nagyobb lesz az adó mértéke, mint egy kevésbé szennyező autó esetében. De minden szennyezési kategórián belül lesz egy csökkenő tendencia annak függvényében, hogy milyen hosszú a gépkocsi hátralevő működési időtartama - fűzte hozzá.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Gépjárműoktatók eszközbeszerzése

Nagy Norbert

adószakértő

23HIPAK_A-NY-01. 9. pontja II. rész

Szipszer Tamás

adószakértő

Egyéni vállalkozás kettős könyvvitelben

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink