hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

ÜCC-vel, telefonon és filmmel is segít az adóhivatal

  • adozona.hu

Május 1-jén több mint 2,1 millió szja-bevallás látszik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal rendszerében, megközelítőleg félmillióval több, mint tavaly ilyenkor. A kitöltött bevallások fele Ügyfélkapun érkezett, illetve a NAV-tól bevallási ajánlatként, Ügyfélkapun jutott el az adózókhoz.

Abból a több mint 1,6 millió adózóból, akik maguk nyújtották be személyijövedelemadó-bevallásukat, 800 ezren a teljes, 816 ezren a csökkentett adattartalmú nyomtatványt választották, míg mintegy 23 ezren döntöttek az idén utoljára választható „söralátét” bevallás mellett. Emellett mintegy félmillió ügyfélnek készít bevallást vagy bevallási ajánlatot a hivatal.

Már csak tíz napjuk van azoknak, akik még nem készítették el személyijövedelemadó-bevallásukat.

Az szja-bevallások jellemző hibái:

  • a papíron benyújtott bevallás főlapjáról hiányzik az aláírás,
  • a visszaigényelhető adót tartalmazó bevallás esetén nem szerepel sem a bankszámlaszám, sem az utalási cím,
  • nincs adószám a bevalláson (adószámos magánszemélyek esetén is kötelező kitölteni);
  • a családi kedvezménnyel vagy az első házasok kedvezményével kapcsolatos adatok hiányosak,
  • a kifizető által levont adóelőleg nem jó sorban szerepel vagy hiányzik a bevallásból. 

Bizonyos adóügyek – bevallás javítása, adófolyószámla lekérdezése, a nyilvántartott adatok módosítása – telefonon is intézhetők a NAV megújult Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerében (ÜCC), a 06-40/20-21-22-es számon. A fejlesztésnek köszönhetően egyszerűbb és átláthatóbb a menürendszer, sőt a NAV munkatársa akár közvetlenül is segíthet a megfelelő menüpont kiválasztásában. Az ÜCC megújult menütérképe és a telefonon intézhető ügyek teljes listája megtalálható a NAV honlapján. A telefonos ügyintéző rendszer használatához ügyfél-azonosító szám szükséges, ami a TEL nyomtatvánnyal igényelhető papíron vagy elektronikusan, Ügyfélkapun át.

Akinek még nincs Ügyfélkapuja, a NAV ügyfélszolgálatain soron kívül regisztrálhat. Ehhez a személyes okmányokon túl egy működő e-mail címre és egy felhasználónévre van szükség. A sorban állást elkerülhetik azok, akik a központi ügyfélszolgálatokon Ügyfélkapu ügyintézésre időpontot foglalnak.

A NAV közzétette a leggyakoribb hibák elkerüléséről és a legfontosabb információkról szóló rövidfilmjét, amit bárki elérhet a NAV honlapján és Facebook-oldalán.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Mobiltelefonkészülék-vásárlási keret II.

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Ez engem is érdekel Ez engem is érdekel

Borravaló a pénztárban

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Ez engem is érdekel Ez engem is érdekel

Bérelt ingatlanon végzett felújítás

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Ez engem is érdekel Ez engem is érdekel

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink