hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Piacfelosztás gyanúja miatt két marketingcéget vizsgál a GVH

  • adozona.hu

Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenykorlátozás gyanújával eljárást indított a Star Network MCN Szolgáltató Kft.-vel és a 4KIDS Meseportál Kft.-vel szemben. A két, online tartalommenedzsmenttel és marketingtevékenységgel foglalkozó cég ugyanis feltételezhetően felosztotta egymás között vevőkörét, olvasható a GVH oldalán.

A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a Star Network MCN Szolgáltató Kft.-vel (Star Network) és a 4KIDS Meseportál Kft.-vel (4KIDS) szemben. A két, többek között Youtube-kampányokkal és influencer-marketinggel foglalkozó cég együttműködési megállapodásának egyes rendelkezései ugyanis feltételezhetően piacfelosztást valósítottak meg, amely különösen súlyos versenyjogi jogsértésnek minősül. A vállalkozások között emellett olyan információcserére is sor kerülhet, mely kizárhatja vagy jelentős mértékben csökkentheti a versenytársak egymástól független viselkedéséből fakadó bizonytalanságot, ami a piaci verseny alapvető mozgatórugója.

A versenytársak között létrejövő együttműködési megállapodások adott esetben jelentős társadalmi előnyöket is eredményezhetnek, hiszen azok a költségmegtakarításnak, a beruházások fokozásának, a know-how egyesítésének, a termékminőség és -választék javításának vagy a gyorsabb innovációnak is eszközei lehetnek. A versenytársak együttműködése akár segítheti a hirdetőket is, hogy fókuszáltabban érhessék el a különböző korosztályoknak szóló tartalmakat, illetve az egyre dinamikusabban fejlődő médiatípusokat. A cégek együttműködése emellett azzal is járhat, hogy megrendelőik számára többféle szolgáltatást tudnak nyújtani, ezzel elősegítve a direktmarketing-tevékenység terjedését az online térben. Ugyanakkor a versenytársi együttműködések során nem jöhet létre a piac felosztása. A jelentős versenytorzulást eredményező megállapodások ugyanis hosszabb távon olyan hátrányokkal járhatnak a fogyasztókra nézve, melyek túlmutatnak az általuk elérni kívánt előnyökön.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy az eljárás alá vont vállalkozások a feltételezett jogsértést elkövették. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam hat hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb hat hónappal meghosszabbítható.

Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ/27/2020.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Gépjárműoktatók eszközbeszerzése

Nagy Norbert

adószakértő

23HIPAK_A-NY-01. 9. pontja II. rész

Szipszer Tamás

adószakértő

Egyéni vállalkozás kettős könyvvitelben

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink