hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Kartelleztek – gigabírságot kell fizetniük

  • BruxInfo

Rekordösszegű, közel 3 milliárd eurós pénzbírságot rótt ki kedden kartellezés miatt az Európai Bizottság a legnagyobb teherautó gyártókra, melyek 14 éven keresztül összebeszéltek egymással és egyeztették az árakat.

Közel hárommilliárd eurós pénzbírságot szabott ki kedden az Európai Bizottság a legnagyobb nehézgépjármű gyártókra, amelyeket bűnösnek talált az uniós trösztellenes szabályok megsértésében. A testület szerint az érintett cégek 14 éven keresztül árkartellt működtettek és áthárították a fogyasztókra a szigorúbb kibocsátási és környezetvédelmi sztenderdeknek való megfeleléssel összefüggő költségeiket.

A vizsgálat a MAN, a Volvo/Renault, a Daimler, az Iveco és a DAF kartellben való érintettségére talált bizonyítékot és összesen 2 milliárd 926 ezer eurós pénzbírságot szabott ki a cégekre. Egyedül a kartell létezését feltáró MAN úszta meg pénzbüntetés nélkül. A legsúlyosabb bírságot, több mint 1 milliárd eurót a Daimlernek kell befizetnie az EU kasszájába.

„Harminc millió tehergépjármű közlekedik Európa útjain, ami a belföldi áruszállítás háromnegyedét teszi ki és létfontosságú szerepet játszik az európai gazdaságban. Elfogadhatatlan, hogy a szóban forgó cégek, amelyek együtt minden tíz Európában gyártott középkategóriás és nehézgépjárműből kilencet jegyeznek, kartellre léptek egymással, ahelyett, hogy versenyeznének. 14 éven át összebeszéltek egymással az árakról és áthárították a környezetvédelmi sztenderdek teljesítésének költségeit a fogyasztókra. Ez egy világos üzenet a vállalatoknak, hogy nem toleráljuk a kartelleket” – szögezte le Margrethe Vestager, a versenypolitikáért felelős EU-biztos.

A vizsgálat kimutatta, hogy a gyártók az úgynevezett nagylistás (tehát nem a vásárlók által fizetett végleges) árakat egyeztették egymással, és a kibocsátás-csökkentéshez szükséges technológiák alkalmazásának időzítését is összehangolták.

A kartell 1997 és 2011 között működött, amikor is az Európai Bizottság előre nem bejelentett razziákat tartott az említett cégek székhelyén.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Álláskeresési járadék – ügyvezető

Széles Imre

tb-szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink