hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Jelentős megtakarítást ígér a felhő alapú automatizálás

  • MTI

A kis- és középvállalkozások (kkv) az üzleti folyamatok felhő alapú automatizálásával, a workflow-val mintegy 30 százalékos költségcsökkenést és ehhez hasonló profitnövekedést érhetnek el.

A munkafolyamat kezelő rendszerek fejlesztésével foglalkozó xFLOWer közölte, a cégek döntő többsége, 90-95 százaléka még mindig e-maileket és excel-táblákat használ a legkritikusabb üzleti folyamatok nyilvántartására, illetve a vállalat irányítására, ahelyett, hogy a szoftveres megoldásokat választanák erre.

A workflow szegmens globális átlagban évi 23 százalékkal nő a felmérések szerint, s bár a magyar piacra még nincsenek hasonló konkrét adatok, az xFLOWer szerint dinamikus a növekedés és az eladások értéke is milliárdos nagyságrendű. Az amerikai MarketsandMarkets becslése szerint a világ öt fő régiójában – ideértve Európát is – a munkafolyamat-irányítási rendszerek piaca pár éven belül majdnem megháromszorozódik, a jelenlegi 3,51 milliárd dollárról 9,87 milliárd dollárra növekedhet 2021-re.

A szakértők szerint a piac növekedését azonban gátolja, hogy a cégek jó része nem ismeri fel, hogy a szervezeti, illetve versenyképességi problémájára milyen megoldást kellene alkalmaznia. A magyar kis- és középvállalatok legfőbb fejlődési gátja például nem a pénz hiánya, hanem alacsony szervezettségi szintjük.

Szederkényi Zsolt, az xFLOWer tulajdonos-ügyvezetője szerint azonban biztató, hogy Magyarországon is egyre több cégvezető ismeri fel, hogy az excel, az ingyenes számlázók és az outlook vagy gmail kizárólagos használata nem elég a jobb működéshez és a versenyképesség növeléséhez.

A magyar tulajdonú szoftverfejlesztéssel foglalkozó xFLOWer 1998-ban alakult, a csoport 2015-ben 150 millió forint árbevételre tett szert, amely tavaly több mint 45 százalékkal, 218 millió forintra emelkedett. A cégcsoport adózott eredménye tavaly 49 millió forint volt, 5,3 millió forinttal több az azt megelőző évhez képest.

A budapesti székhelyű cégcsoportnak 20 dolgozója van, az általuk fejlesztett rendszernek pedig 10 ezer felhasználója van, amelynek 80 százaléka magyarországi. A vállalatnak Ausztriában, Csehországban, Hollandiában, Lengyelországban, Luxemburgban, Romániában és Szlovákiában is vannak ügyfelei, és belépett az Egyesült Államok piacára is.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink