hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Ennyi pénzt költöttek el tavaly a magyarok online vásárlásra

  • MTI

Meghaladta az 1000 milliárd forintot tavaly a Magyarországról indított internetes kiskereskedelemben elköltött vásárlások összértéke, ami nagyjából 13 százalékos növekedést jelent – derül ki az eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft. 2018-as e-kiskereskedelmi elemzéséből.

Négy év alatt több mint 2,5-szeresére nőtt a belföldi e-kiskereskedelmi piac: míg 2014-ben csupán 273 milliárd forint volt a webáruházak belföldi online nettó forgalma, 2018-ban már elérte a 669 milliárd forintot. A több mint 5000 e-kiskereskedő internetes értékesítése alapján a teljes kiskereskedelmen belül az online értékesítés aránya elérte a 7 százalékot, ami 13 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

Már minden második online vásárló – összesen 3,1 millióan – külföldről is rendel, és tavaly az eNET becslése alapján bruttó 400-420 milliárd forintot költhettek el a magyar internetezők külföldi webáruházakban, piactereken. Mindez azt is jelenti, hogy a Magyarországról indított internetes kiskereskedelemben elköltött vásárlások összértéke kétszámjegyű növekedéssel meghaladta az 1000 milliárd forintot 2018-ban.

Arra is rámutat az elemzés, hogy a vásárlások emelkedése külföldi webáruházakból óriási kihívást jelent a magyar gazdaságnak, mivel ilyen esetekben a termékeket egy futárcég közvetítésével csak behozzák az országba, és átadják a vásárlónak.

Az eNet adatai szerint míg 2017-ben egy online vásárlás átlagos értéke 13 400 forint volt, 2018-ban elérte a 15 400 forintot. Az egy online vásárlóra jutó éves átlagos online forgalom pedig 111 ezer forintról 124 ezerre nőtt. A legnagyobb volumenben értékesített termékkategóriák élén továbbra is a számítástechnikai eszközök állnak, ezt követik fej-fej mellett a szórakoztató elektronikai eszközök és a ruházati, sportruházati termékek. A dobogó harmadik fokán pedig a lakberendezési termékek állnak.

Az eNet szerint a magyarországi internetes kiskereskedelem 2018-as nettó forgalma 669 milliárd forintot ért el, míg a KSH adatai szerint 524 milliárd forintot, a GKI Digital mérése szerint 425 milliárd forintot tett ki. Az eltéréseket módszertani különbségek okozhatják, többek között az egyes mérések eltérő adatfelvételi időpontjai, a kutatásokba bevont webáruházak meghatározása(azaz mely cégek kerülnek be az adatfelvételbe), a vizsgált termékkategóriák száma.

A webáruházi felmérést az eNET 2019. március és május során készítette magyarországi webáruházak meghívásával. A kutatásokban nem szerepelnek az online értékesített szolgáltatások. A 2018. évi e-kiskereskedelmi forgalombecslést az eNET 2019 júniusában készítette.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Ösztöndíj/versenykiírás és díjazás

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Kft. ingatlan (iroda) megvétele tulajdonos által

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Bt. eladása osztatlan közös üzlettel – elővételi jog II.

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink