hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Brüsszel Párizs körmére koppint

  • BruxInfo

Ugyanazért a prémium csomagért sokkal többet kell fizetniük a briteknek és a németeknek, mint a franciáknak a párizsi Disneyland-ben. Az Európai Bizottság most rászólt Franciaországra, hogy nézzen utána a panaszoknak.

Brüsszel vásárlói panaszokra elővette a párizsi Disneyland-et, mert erős a gyanú, hogy több pénzt számolt fel ugyanazért a szolgáltatásért, jellemzően az egynapos bérletért a brit és német vásárlóknak azon az alapon, hogy hol van a lakhelyük.

Lucia Caudet, a belső piacért felelős biztos szóvivője szerdán megerősítette azokat a sajtóhíreket, melyek szerint a Bizottsághoz és az európai fogyasztóvédelmi központhoz számos panasz érkezett az élménypark árazási gyakorlata miatt. "Nagyon alaposan utánanézünk a panaszoknak és meghallgatjuk a párizsi Disneyland-et is" – közölte a szóvivő, aki sajnálatát fejezte ki, hogy a fogyasztók még mindig gyakran akadályokba ütköznek, amikor egy másik tagállamban akarnak vásárolni árukat vagy szolgáltatásokat.

A Financial Times értesülései szerint a Bizottság arra kérte a francia hatóságokat, hogy sürgősen nézzenek utána az ügynek. A testület előzetes tájékozódása során megállapította, hogy ugyanazért a prémium csomagért a francia fogyasztók csak 1346 eurót, míg a britek 1870, a németek pedig 2447 eurót fizetnek.

Az FT emlékeztet rá, hogy a szolgáltatási irányelv csak szigorú feltételek mellett ad lehetőséget arra, hogy a fogyasztóknak állampolgárságuk vagy lakóhelyük alapján ugyanazért a szolgáltatásért többet számlázzanak. Nemzetiség szerinti különbségtételt a direktíva értelmében csak objektív okok indokolhatnak, olyanok, mint az eltérő piaci feltételek, a kereslet évszakoktól függő hullámzása, vagy az iskolai szünetekben és szabadságolásoknál meglévő időbeli eltérések.

A Disneyland Párizs ugyanakkor védelmébe vette árazási politikáját. A cég közleményében hangsúlyozta, hogy az alapcsomagok valamennyi piacon ugyanannyiba kerülnek, ha közvetlenül az élménypark internetes honlapján történik a vásárlás. Hozzátették, hogy a helyi piacokon a foglalási szokásokhoz és az iskolai szünidőkhöz igazítják kedvezményez ajánlataikat.

A vásárlók ugyanakkor azt róják fel a szórakoztató parknak, hogy illegálisan blokkolja hozzáférésüket az interneten a francia és belga lakhellyel rendelkezők számára elérhető olcsó ajánlatokhoz. Ez gyakran úgy történik, hogy a vásárlókat a saját nemzeti honlapjukon drágább árajánlatokhoz navigálják, vagy lakhely szerinti fizetést kínálnak fel.

A Bizottság előzetes tájékozódása szerint a brit fogyasztók 15 százalékkal többet fizetnek az egy napra szóló belépőjegyért Disneylandbe. A francia látogatók emellett még családi kedvezményekből, speciális árakból, éves csomagokból és egyéb kedvezményekből is választhatnak.

Az FT arra is rámutat, hogy Disneyland nem elszigetelt eset, és egy nagyobb európai kampány része, amely a földrajzi korlátozás jelenségével összefüggő árdiszkrimináció ellen folyik. A Bizottság ennek jegyében többek között az Amazon, spanyol szállodák, osztrák sífelvonó szolgáltatók, de a Financial Times szerint még a velencei közillemhely megkülönböztető árazási gyakorlata miatt is eljár panaszos ügyekben.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Adózás/áfa

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Láncügylet – közbenső vevő fuvaroz

Bunna Erika

adótanácsadó

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink