• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Albérleti díj bevallása

Tisztelt Szakértő! A bérbeadó általi albérleti díj bevallásáról és az adó megfizetéséről kérem felvilágosítását az alábbiak alapján. A bérbeadó és a bérlő határozatlan idejű lakásbérleti szerződést kötött 2022. június 30-án. A szerződésben havi bérleti díjban állapodtak meg úgy, hogy a díj teljes összegét a lakás visszaadásakor számítják ki, és annak megfizetésére a bérlő építési hitelének teljes megvalósulásakor kerül sor. A lakás visszaadására 2023. december 15. napján került sor, és meghatározásra került a teljes bérleti díj. A lakás építési kivitelezőjének inkorrekt eljárása miatt a lakás lakhatási engedélyét az építési hatóság 2026. áprilisban adta meg. A bérbeadó és bérlő a bérleti szerződésben foglaltak szerint 2026. április 30-án jegyzőkönyvben rögzítette a bérletíj átadás-átvételének megtörténtét. Kérdésem, hogy a 2026. április 30-án átvett összeget a bérlőnek mikor kell bejelenteni a NAV felé, és mikor kell az adót megfizetni utána, illetve ha a bevallás és fizetés időpontjában késedelem, vagy bármilyen szabálytalanság történt, akkor annak mi lehet a szankciója. Tisztelettel várom szíves válaszát.


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST
2026 október
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1