• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Elengedett tartozás független magánszemély részére

Kedves Szakértő! Az alábbi eset kapcsán szeretnénk a segítségét kérni. Egy vállalkozás korábbi munkavállalójának tartozását elengedte. A tartozás elengedésének időpontjában a magánszemély és a vállalkozás között már nem állt fenn munkaviszony vagy egyéb jogviszony. Álláspontunk szerint a tartozás elengedése a magánszemély oldalán az Szja tv. 4. § (2) bekezdése alapján egyéb jövedelemnek minősül, amely után 15% személyi jövedelemadó és – amennyiben annak feltételei fennállnak – 13% szociális hozzájárulási adó merül fel. A vállalkozás azonban a magánszemély helyett ezeket az adóterheket is meg kívánja fizetni. Ebben az esetben viszont az adók vállalkozás általi átvállalása további, a magánszemélynél adóköteles jövedelmet keletkeztet, amely ismételten növeli az adóalapot. Kérdésünk, hogy ebben az esetben mi a helyes eljárás az adókötelezettség megállapítása és teljesítése során. Szükséges-e az adóterheket úgynevezett felbruttósítással meghatározni, vagy van-e olyan speciális szabály, amely alapján a vállalkozás közvetlenül megfizetheti a magánszemély helyett felmerülő személyi jövedelemadót és szociális hozzájárulási adót anélkül, hogy az átvállalt adó újabb adóköteles jövedelmet keletkeztetne? Kérjük szíves állásfoglalását arra vonatkozóan is, hogy a vállalkozásnak milyen módon kell ezt a kötelezettséget bevallania és megfizetnie. Köszönjük szépen a segítséget!

Válaszra vár

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST
2026 október
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1