• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Minőségi kifogás miatti visszatérítés

Tisztelt Szakértő! Társaságunk egy gyártótól csomagolóanyagot (dobozt) rendelt, vásárol(t). A leszállítás több tételben történik (2023. 11. hónaptól 2024. július hónapig), így van már, amit leszállítottak, és számláztak, amely még ezt követően esedékes. Az átvett és leszámlázott dobozok között sérültek is voltak, amit a gyártó megvizsgált és elismert. Ezt követően a gyártó, magyar adóalany "jóváíró számla minőségi reklamáció" feltüntetéssel bizonylatot állított ki egy összegben, azaz nem történik hivatkozás az eredetileg euróban(!) kiállított számlákra, melyeknek más és más árfolyama van. (A jóváíró számla kiállításának napján érvényes árfolyamot tüntetett fel a korrekciós bizonylaton, azaz 2024. 06. 19. napját.) Véleményünk szerint számlát helyesbítő okmányt az eredeti számlára hivatkozással, eredeti teljesítési időponttal és árfolyammal kell kiállítani. Fogalmilag értelmetlen a még le nem szállított tételekre alkalmazni, hiszen ott még nem történt számlázás, nincs mire hivatkozni. A partner az informatikai rendszerének hiányosságára hivatkozik, és kérte, hogy mi (vevők) állítsunk ki a reklamációs kifogással érintett termékekről számlát. Árengedményt azonban csak az eladó számlázhat. Hogyan tudja partnerünk helyesen korrigálni a megrendelésre vonatkozó – részben már teljesített ügyletről – a minőségi kifogás miatti visszatérítést?


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1