• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Céges kártyahasználat

Tisztelt Szakértő! A cég szeretne saját céges kártyát létrehozni – amelyre pénzt lehet tenni és ezzel a munkavállaló tud fizetni a munkahely étkezdéjében vagy céges shopjában –, amire első körben a munkáltató rakna creditet, majd az összeget a következő havi munkabéréből vonnák le. Ez esetben többféle tranzakcióról történik bizonylatkiállítás, ha jó a feltételezés. Egyrészt arról a tranzakcióról, amikor a munkáltató creditet rak a munkavállaló céges kártyájára, másrészt amikor például a munkavállaló ebédet vásárol a munkahelyi ebédlőben, harmadrészt amikor a bérszámfejtési csoport levonja a következő havi munkabérből a munkáltató által adott összeget (ami nem feltétlen azonos a kártyáról felhasznált összeggel, mert attól függ, hogy a dolgozó mennyit használt fel belőle – ebben az esetben a munkáltató által nyújtott összegről történne a számlakiállítás, amit pedig nem használt fel, az marad a céges kártyán, ha jó az értelmezés?). Ezen tranzakciók számlázásával és adófizetési kötelezettség időpontjának meghatározásával (Áfa tv. 58. §) kapcsolatban szeretnék tájékoztatást kapni. (időszakos elszámolású számlázás esetén) Válaszát előre is köszönöm szépen!


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 október
H K Sze Cs P Sz V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3