• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Kései vagy le nem mondott foglalás díja

Ügyfelünk általános szerződéses feltételei a szálláshelyfoglalások esetére előírják, hogy amennyiben a vendég szállást foglal le, és azt nem mondja le meghatározott határidő előtt, akkor a szálloda díjat számíthat fel a vendég részére, akkor is, ha a vendég végül nem foglalja el a szállását. Jellemzően ilyenkor a korábban megfizetett előleg összegét tartja vissza részben vagy egészben a szálloda. Az ilyen, elmaradt lemondás vagy kései lemondás esetén fizetendő díjat a szálloda általános szerződéses feltételeiben kötbérként nevesíti. A kötbér összege egyes esetekben különböző lehet, például a korábban befizetett bruttó összeg 10, 50 vagy 100%-a (a konkrét foglalási felülettől, a foglalás típusától és időpontjától függően, illetve kései lemondás esetén attól függően, hány nappal a megjelölt érkezés előtt történik a lemondás). A vendéget terhelheti ilyen fizetési kötelezettség akkor is, ha – a foglalást lemondja érkezés előtt, de már az általános szerződési feltételekben megjelent határidő után; vagy ha – a foglalást nem mondja le, de nem érkezik meg. Az előbbi esetben elképzelhető, hogy a szobát a szálloda a lemondást követően más vendégnek kiadja, de előfordulhat, hogy erre már nincsen lehetősége. Az utóbbi esetben (le nem mondott foglalás) a szobát a szálloda nyilván fenntartja a vendég számára, aki végül nem érkezik meg. Ilyen esetben felszámított díjat hogyan kell kezelni az áfa rendszerében, kötbér vagy bánatpénz-e?


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1