• dr. Birher Ilona
2

Termék (személygépkocsi) tesztelés, promotálás adóvonzatai

Tisztelt Szakértő! Egy autókereskedéssel foglalkozó vállalkozás az új autók piacra kerülése előtt újságírókkal együttműködve tesztelteti a személygépkocsikat. Az anyacéghez (gyártóhoz) szervezett tesztúton ismerik meg az újságírók az új személygépkocsit, ezt követően írnak róla szaklapokban megjelenő véleményt. A cégünk a lehetőséget biztosítja ahhoz, hogy megismerhessék, bemutathassák a terméket. Az újságírók utazási és szállásköltségét a cégünk fizeti. E-mailen történik az egyeztetés az érintett felek között. A kérdésünk: van-e valamilyen adóvonzata ennek a konstrukciónak? Az üzleti cél nem vitatható véleményünk szerint. A másik kérdésünk az influenszerekkel történő együttműködési megállapodásokhoz kapcsolódik. Ismert médiaszereplőknek személygépkocsit adtunk át promotálás céljából. A megbízottak személyesen közreműködnek a termékek megismertetését célzó rendezvényeken, illetve internetes oldalaikon promotálják az adott személygépkocsi márkát. A kft.-től átvett autó havi bérleti díja és a PR tevékenység havi díja egyenlő a megállapodás értelmében. Számlakibocsátás nem történik egyik oldalról sem. A magánszemélyt terhelő adókat a cégünk nem tudja levonni, mivel nincs pénzmozgás. Kinek milyen adózási feladata merül fel az ügylettel kapcsolatban? Válaszát tisztelettel megköszönjük. B. Ilona


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1